Ga naar inhoud

harmengijgink

Members
  • Aantal items

    10
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over harmengijgink

Profile Information

  • Plaats
    Lichtenvoorde

harmengijgink's Achievements

0

Community reputatie

  1. Elke auto heeft zo zijn dingetjes, daar ben ik niet bang voor. Als er echter structureel iets mis is met een bepaalde versie, dan ben ik daar graag van op de hoogte! Iemand met specifiek verstand van de passat 3c vinden is al lastig genoeg.... Desalniettemin waardeer ik alle reacties enorm en probeer ik te filteren wat belangrijk is en wat minder.... Feit blijft dat je met allerlei gedachtes alle kanten op kan gaan; onderhoudshistorie bekend, veel is al vervangen, vind je dit dan een probleem auto of denk je juist, alles is al vervangen en daarom kunnen we er weer jaren tegenaan? Onderhoudshistorie bekend, weinig tot geen problemen/vervangende onderdelen. Is dit dan een goede auto omdat hij geen problemen heeft gekend of komt alles juist nu nog en beland je alsnog in de bodemloze put? Je kan beide kanten op denken en beiden zijn niet zeker, althans met bovag vanaf 6maanden... De auto van afgelopen donderdag is inmiddels verkocht aan een ander, ze kwamen vanuit middelburg naar borculo(oost gelderland) en hebben de auto zonder garantie en afleverbeurt gelijk meegenomen.... Zo kan het dus oook! Het gaat er mij uiteindelijk niet direct om wat er allemaal kapot zou kunnen gaan, maar de vraag blijft nog steeds; Zouden jullie kiezen (als je degelijkheid voorop stelt en de auto koopt met +/- 150 tot 180k en wil doorrijden tot 300k) voor een 2.0tdi of een 1.9tdi? Andere optie is wachten tot de cr auto's, vanaf half 2008???
  2. Degelijk en goed onderhoud is zeker van toepassing, evenals een nette rijstijl..... Ik ben zuinig op mijn autos en beknibbel zeker niet op regulier onderhoud. Echter hoop ik toch wel dat er niet allerlei problemen ontstaan die niks met de hoeveelheid km's te maken hebben.... Ik probeer te filteren welke motoren/auto's bekend xijn met problemen en zodoende kan ik een goed besluit nemen. Vandaag zei iemand mij nog dat het verstuiver-probleem van de 2.0tdi zijn oorzaak heeft bij de cilinderkop. Klopt dat? Maw als je de verstuivers hebt vervangen hoort de cilinderkop eigenlijk ook vervangen te worden?
  3. Als je stelt dat het een gok is om deze auto's te kopen, zowel de 1.9 als ook de 2.0tdi, dan wellicht in zijn geheel geen passat diesel van dit type aanschaffen? Ik heb nou niet bepaald zin om gedurende de tijd dat een auto bij mij in bezit is, de gehele aanschafprijs ook nog eens aan onderhoud uit te geven.... En dan niet regulier onderhoud, want dat hoort er gewoon bij en is navenant aan je eigen rijstijl.
  4. Fijne reactie Willem! Bedankt!!! Uit het gesprek met de verkoper heb ik opgemaakt dat er al eea van je genoemde rijtje is vervangen. Dat betekend een verbeterd onderdeel of een zelfde vervangingstermijn in de toekomst? @dieseltje; ik hoef geen dsg, ik weet niet waar je dat vandaan haalt?
  5. Rauwer vind ik niet per definitie minder.... Het gaat mij meer om de degelijkheid. Pk's, motorgeluid en dergelijk vind ik niet zo interessant.
  6. Ah super! Als het de goede zijn, zou jij adviseren voor deze auto/motortype te gaan? Andersom gezegd, als dat niet het geval is, zou jij de auto laten dtaan en voor een andere 2.0 of een 1.9 te gaan?
  7. Dat laatste kan ik beamen, ik bemerkte dat alleen al nadat ik na afloop van de proefrit in mijn eigen golf terug reed naar huis. De passat wordt verkocht bij een mitshubishi dealer, daar is hij vanaf 80-90k in onderhoud geweest tot nu(169k), ze geven er bovag op. Geeft wel wat vertrouwen, maar dat is ook maar een half jaar. Als ze het niet aan zouden durven hadden ze de auto wel in de handel gedaan.... De verstuivers zijn door hun vervangen, heb het boekje nog niet zo nauwkeurig bekeken dus ik weet niet welke erin zitten....
  8. En als de verstuivers vervangen zijn, welke moeten dat zijn zonder verdere problemen te geven?
  9. Zou je die willen vervangen voor een 2.0 of weer een 1.9 nemen? Je hebt blijkbaar goede ervaringen met de 1.9 aangezien hij nog rijdt.... Ik kan ook nog mijn golf met net 300k erop door rijden....
  10. Hallo kenners, liefhebbers, fanatici en anderen..... Ik ben bezig met de aanschaf van een andere auto en neig naar de product van de VAG groep. Momenteel rij ik een golf IV variant 1.9tdi 90pk. Gekocht met 174.000 momenteel 306.000km. Ik ben zeer tevreden over de degelijkheid van deze motor, alleen de turbo geeft al lange tijd problemen bij zwaardere belasting. Ik weet wat het is, maar heb er dusdanig weinig last van dat hij er nog in zit. Ik heb nu vandaag een proefrit gemaakt in een passat variant 2.0tdi uit 07-2006. Een hele goede prijs en er zijn wel wat mogelijke andere kopers. Ik hoor wat horror verhalen over deze motor. Ik weet niet of dit de bkr motor is of niet. De auto heeft 169.000km gelopen en heeft oa nieuwe verstuivers. Ik vond hem super rijden en die 140pk zijn super. Maar de vraag is; Hoe gaat deze auto zich houden de komende 100-150.000km. Ik wil graag doorrijden tot de 300.000km en zo onderhoudsvriendelijk mogelijk. Of is een 1.9tdi toch beduidend degelijker en onderhoudsvrijer? Ik heb geen haast en kwam deze toevallig tegen. Een andere optie is een 1.9tdi zoeken of een octavia, maar dan zijn de motoren weer hetzelfde. De skoda dealer zei dat ze bij de octavia niet veel verschil merken in onderhoud van de 2.0tdi in vergelijking met de 1.9tdi. De 1.6 geeft veel meer storingen/problemen, volgens skoda dus. Is dit bij VW ook zo? Ik ben enthousiast maar behoudend vanwege de 2liter.... Is dit terecht? Kan iemand me de goede kant opduwen?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden