menno1978 Geplaatst 21 december, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 21 december, 2013 Heeren, Ik heb een vraag mbt tot mijn 3c met een 2.0 liter FSI motor: heeft deze nu een beter vermogen indien ik benzine met RON98 ipv 95 tank? Er zijn nl niet veel tank stations die 98 aanbieden; ik dacht enkel nog BP ultimate en Shell V power (wat eigenlijk 97 is). En ik dacht ook nog tinq. Greetz, Menno Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ®win Geplaatst 22 december, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 22 december, 2013 Nee. Enkel als je een motorblok met een wat hogere compressieverhouding hebt en pingelsensoren, dan zul je bij vragen van hoge prestaties minder snel ingrijpen van het motormanagement hebben. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Hannibal Geplaatst 22 december, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 22 december, 2013 Ik heb zelf nooit een verschil gemerkt tussen RON95 of RON98. Dit zowel in loop cultuur of prestaties. In het tankklepje staat echter wel een voorkeur voor RON98. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 22 december, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 22 december, 2013 FSI motoren zullen doorgaans beter rijden op 98 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 menno1978 Geplaatst 22 december, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 december, 2013 Klopt; in de tankklep staat dit idd. Heb het gister bij de dealer ook nagevraagd en zei zeggen dat het enkel nut heeft bij lange ritten. Maar wat wordt bedoeld met pingelsensoren en hoe weet ik of ik een motorblok heb met hogere compressie?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 22 december, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 22 december, 2013 pingelsensoren zijn sensoren die horen of de motor verkeerd loopt/ detoneert door een fout of brandstof van mindere kwaliteit, a.d.h.v. die gegevens wordt bijv de ontsteking aangepast om motorschade te voorkomen. Compressieverhouding van een 2.0FSI is 11,5:1 De FSI 1.6 en 3.2/3.6 hebben zelfs 12,0:1 De gewone 1.6 heeft 10,5:1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 menno1978 Geplaatst 22 december, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 december, 2013 Dan zal ik dat ongetwijfeld in mijn motorhuis hebben. Maar de meningen verschillen nogal of 98 veel zin heeft? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ®win Geplaatst 23 december, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2013 Hier in NL, onder normale omstandigheden, zal je geen voordeel halen uit superplus 98. In bergachtige omgeving en/of met een caravan erachter zul je ws wel zuiniger kunnen rijden en betere topprestaties behalen. 1 : 11,5 is al een bovengemiddelde compressieverhouding. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 menno1978 Geplaatst 23 december, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2013 Dank je voor de info. Het gaat me niet enkel om zuiniger rijden, maar ook wat beter is voor de motor? Maar jij zegt dat het qua vermogen/koppeling niet zal uitmaken? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Herb17 Geplaatst 23 december, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 23 december, 2013 Ik merkte bij mijn vorige V5 en 1.8T een toch wel degelijk verschil met Octaan 102 (woon aan duitse grens). Ook de 1.8T had bij JD meer PKs met Octaan 102 dan 95 (op rollerbank). Ook liep mijn 1.8T iets zuiniger op 102. Reed destijds bijna altijd 490-500 km en dan ging er weer precies 50L bij. Maar bij de 102 octaan haalde ik meestal ruim de 530 km. en ging er ook 50L in. jou 2.0 FSI zal hoger octaan zeker prettig vinden! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 menno1978 Geplaatst 24 december, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 december, 2013 Dank voor de reactie. Als het idd meer vermogen oplevert zal ik vaker v power tanken (heb geen euro98 in de buurt). Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Herb17 Geplaatst 24 december, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 24 december, 2013 V-Power in nederland heeft ook maar octaan 95! Let daar dus mee op. Beste kun je dan BP ultimate 98 tanken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 menno1978 Geplaatst 24 december, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 december, 2013 Volgens mij niet: volgens Shell zelf is v power RON97. Hieronder een andere link met uitleg: http://www.amt.nl/Techniek/Brandstoffen ... MT026872W/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Herb17 Geplaatst 24 december, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 24 december, 2013 In The Netherlands, V-Power has a 95 RON rating, although officials from Shell stated it is effective 97 RON, but classes are limited to 92 RON, 95 RON, 98 RON and 100 RON.[1] http://en.wikipedia.org/wiki/Shell_V-Power Het is ook niet terug te vinden op Shell website. Feit is gewoon dat het minder is dan 98. Je kan beter BP ultimate tanken. JD engineering adviseerde dit ook altijd. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 menno1978 Geplaatst 31 december, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 31 december, 2013 Dank voor de reacties! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
menno1978
Heeren,
Ik heb een vraag mbt tot mijn 3c met een 2.0 liter FSI motor: heeft deze nu een beter vermogen indien ik benzine met RON98 ipv 95 tank?
Er zijn nl niet veel tank stations die 98 aanbieden; ik dacht enkel nog BP ultimate en Shell V power (wat eigenlijk 97 is). En ik dacht ook nog tinq.
Greetz, Menno
Link naar reactie
Delen op andere sites
14 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten