Ga naar inhoud
  • 0

2.0 FSI


menno1978

Vraag

Heeren,

Ik heb een vraag mbt tot mijn 3c met een 2.0 liter FSI motor: heeft deze nu een beter vermogen indien ik benzine met RON98 ipv 95 tank?

Er zijn nl niet veel tank stations die 98 aanbieden; ik dacht enkel nog BP ultimate en Shell V power (wat eigenlijk 97 is). En ik dacht ook nog tinq.

 

Greetz, Menno

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

pingelsensoren zijn sensoren die horen of de motor verkeerd loopt/ detoneert door een fout of brandstof van mindere kwaliteit, a.d.h.v. die gegevens wordt bijv de ontsteking aangepast om motorschade te voorkomen.

 

Compressieverhouding van een 2.0FSI is 11,5:1

De FSI 1.6 en 3.2/3.6 hebben zelfs 12,0:1

 

De gewone 1.6 heeft 10,5:1

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier in NL, onder normale omstandigheden, zal je geen voordeel halen uit superplus 98. In bergachtige omgeving en/of met een caravan erachter zul je ws wel zuiniger kunnen rijden en betere topprestaties behalen. 1 : 11,5 is al een bovengemiddelde compressieverhouding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik merkte bij mijn vorige V5 en 1.8T een toch wel degelijk verschil met Octaan 102 (woon aan duitse grens). Ook de 1.8T had bij JD meer PKs met Octaan 102 dan 95 (op rollerbank).

Ook liep mijn 1.8T iets zuiniger op 102. Reed destijds bijna altijd 490-500 km en dan ging er weer precies 50L bij. Maar bij de 102 octaan haalde ik meestal ruim de 530 km. en ging er ook 50L in.

 

jou 2.0 FSI zal hoger octaan zeker prettig vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In The Netherlands, V-Power has a 95 RON rating, although officials from Shell stated it is effective 97 RON, but classes are limited to 92 RON, 95 RON, 98 RON and 100 RON.[1]

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Shell_V-Power

 

Het is ook niet terug te vinden op Shell website. Feit is gewoon dat het minder is dan 98.

 

Je kan beter BP ultimate tanken. JD engineering adviseerde dit ook altijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden