Ga naar inhoud
  • 0

Deurgreep werkt niet meer


TinusTG

Vraag

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste VW liefhebbers...

 

Ik ben net nieuw op dit forum en zit ook met het probleem van de deurgreep die niet meer werkt. Kant bestuurder. Bij mij is het niet de eerste keer. Het deed zich spontaan voor, het ging vanzelf ook weer weg. Nu stelt het probleem zich blijkbaar permanent. Ben ook al bij de dealer geweest en die spreekt over ongeveer 300 euro. Dat is de prijs die ik hier ook lees op dit forum. Tegelijk lees ik dingen over het fameuze Bowdenkabeltje (13 euro !) Ik zou het probleem graag zelf aanpakken, maar zie er wat tegenop om de deur zomaar "blind" te gaan opengooien. Heeft iemand montageschema's ? Als PDF ? Dank alvast. (Bert, uit Antwerpen, in bezit van Passat VW Variant, 3c, 2007)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo, ik heb een zelfde probleem, alleen ik kan de deur niet meer open krijgen, niet van buiten of van binnen :(

Ben via de achterklep naar binnen gekropen en heb geprobeerd de auto te starten, eerst ging het allarm af, daarna gewoon starten.

Daarna heb ik geprobeerd het linker portier te openen, geen succes, je ziet het pennetje wel bewegen, maar hij gaat niet open ???????

Ik moet er wel bij vertellen dat ik al sinds een paar dagen problemen heb met het stroom, de autoradio die er in zat, ging spontaan aan en uit, deze vervangen door een andere, vandaag dacht ik van, kom laat ik eens gaan kijken of de auto wil lopen, nu weer dit gedonder, help (om de portier te openen, zonder breekijzer)

 

Alvast bedankt: Eise Gelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

 

ook bij mijn 3C uit 2006 is het nu een paar keer opgetreden dat mijn deur niet van buitenaf open ging (wel van binnen uit) Dit heb ik nu enkele keren gehad zowel aan de bestuurders als aan de bijrijders kant. Eerst nooit problemen, maar sinds de laatste onderhoudsbeurt is het nu dus een paar keer voor gekomen in zo'n half jaar tijd. Wat ik vreemd vind is dat het bij twee deuren is als het om een kabel breuk zou gaan. Dan zijn beide kabeltjes dus min of meer tegelijk slecht geworden.

 

Nu sprak ik laatst met een volkswagen enthousiast (geen monteur/expert) en die gaf aan dat het in de software zou zitten (errors resetten kon een oplossing zijn in geval van problemen).

 

Wat denken jullie, moet ik beide kabeltjes gaan (laten) vervangen of zou het iets anders zijn?

 

Is het goed te doen met de "3C Umbauten" berschrijving hierboven voor iemand met weinig ervaring? Ik ben redelijk handig kan best wel wat zelf als ik maar weet wat ik moet doen, want kennis of ervaring ontbreekt vrijwel volledig. De deurbekleding moet achteraf alleen wel weer netjes zitten, dus als het erg lastig is moet ik mogelijk toch wat ervaren hulp inschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanmorgen een zelfde probleem bij mijn portier (bestuurderskant).

Vanmorgen de deur opengedaan om de auto te laten ontdooien. Daarna de auto uitgezet en afgesloten om te ontbijten.

Kom ik weer bij de auto om weg te gaan wil ie niet meer open  :twisted: !!

 

Van binnenuit wilde hij wel gewoon open dus verder geen aandacht aan geschonken.

 

Zonet in mijn pauze even opnieuw geprobeerd, wilde nog steeds niet open.

Ramen via de AB geopend en de deur van binnenuit open gemaakt.

Beetje gefriemeld aan het sluitstuk in de deur (heen en weer bewogen) en nu wil ie wel weer gewoon open  :blink1:  :mrgreen: .

 

Morgen maar eens wat WD40 (of iets dergelijks) erin jassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden