Robert1987 Geplaatst 24 september, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 24 september, 2013 Gisteren was ik een beetje aan het surfen op internet en kwam iemand tegen die z'n passat 1.9 TDI AVF had laten chippen maar ook de 5e en 6e versnelling had laten vervangen voor die van de bak van een 2.5 TDI. Hierdoor zou hij 200 toeren minder draaien in die versnellingen. Kan de link zo even niet meer terug vinden. Nu is het niet zo dat ik dat ik dat wil maar ik had het nog niet eerder gezien. Zijn er mensen hier op het forum die dat ook hebben gedaan? Ben wel benieuwd naar de kosten en en baten. Zou 200 toeren minder ook echt wat uitmaken en een verschil geven? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 24 september, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 24 september, 2013 klopt idd. Jos van JB autoservice had dit al eens verteld. De 6bak die standaard bij een 130Pk TDI zit is niet logisch kwa opbouw van stappen. De 6bak van een V6 klopt wel. schijnt ook sterker te zijn. voor info hoe en wat kun je zeker bij Jos terecht. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 24 september, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 24 september, 2013 Jan (Backloop) was dat denk ik.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jee13 Geplaatst 25 september, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 25 september, 2013 Klopt, was Jan Eric weet hier ook het nodige vanaf Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Underground75 Geplaatst 25 september, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 25 september, 2013 In dit topic staat ook wat informatie hierover: Onderwerptitel: Langere gearing versnellingsbak V6 op AVF? Wat gebeurd er eigenlijk als je de bak van een 180pk V6 eronder hangt? Volkswagen Passat Variant 1.9 TDI 130pk overbrenging 1e 3,50:1 overbrenging 2e 1,89:1 overbrenging 3e 1,23:1 overbrenging 4e 0,93:1 overbrenging 5e 0,73:1 overbrenging 6e 0,60:1 overbrenging achteruit 3,46:1 eindoverbrenging 3,88:1 toerental bij 120 km/h (theoretisch) 2.350 tpm Volkswagen Passat Variant 2.5 TDI 180pk 4Motion overbrenging 1e 3,75:1 overbrenging 2e 2,06:1 overbrenging 3e 1,32:1 overbrenging 4e 0,93:1 overbrenging 5e 0,71:1 overbrenging 6e 0,56:1 overbrenging achteruit 3,46:1 eindoverbrenging 3,89:1 toerental bij 120 km/h (theoretisch) 2.200 tpm Bron: Autoweek Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Robert1987 Geplaatst 25 september, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 september, 2013 Interessant om te lezen. Misschien toch een leuke idee als ik de auto laat chippen over n tijdje. Maar, heeft het echt nut? Of eigenlijk, is het de moeite waard? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dieseltje Geplaatst 25 september, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 25 september, 2013 stel de vraag aan Jan (Backloop) Hij is ervaringsdeskundige Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 26 september, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 26 september, 2013 het heeft mijns inziens geen nut met 'maar' 180pk.. of je moet vaak/veel op de snelweg zitten en 160kmh of harder rijden.. dan is nl je toerental ongeveer gelijk als met een std bak bij 130 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
diesel986 Geplaatst 27 september, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 27 september, 2013 Die gene waar je over gelezen hebt is Jan zoals al eerder gemeld is. En die de bak heeft aangepast zwerft hier ook op het forum rond Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten