Ga naar inhoud

5e en 6e versnelling uit 2.5 TDI ?


Robert1987

Aanbevolen berichten

Gisteren was ik een beetje aan het surfen op internet en kwam iemand tegen die z'n passat 1.9 TDI AVF had laten chippen maar ook de 5e en 6e versnelling had laten vervangen voor die van de bak van een 2.5 TDI. Hierdoor zou hij 200 toeren minder draaien in die versnellingen. Kan de link zo even niet meer terug vinden.

 

Nu is het niet zo dat ik dat ik dat wil maar ik had het nog niet eerder gezien. Zijn er mensen hier op het forum die dat ook hebben gedaan? Ben wel benieuwd naar de kosten en en baten. Zou 200 toeren minder ook echt wat uitmaken en een verschil geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt idd. Jos van JB autoservice had dit al eens verteld. De 6bak die standaard bij een 130Pk TDI zit is niet logisch kwa opbouw van stappen. De 6bak van een V6 klopt wel.

schijnt ook sterker te zijn.

voor info hoe en wat kun je zeker bij Jos terecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit topic staat ook wat informatie hierover: Onderwerptitel: Langere gearing versnellingsbak V6 op AVF?

 

Wat gebeurd er eigenlijk als je de bak van een 180pk V6 eronder hangt?

 

Volkswagen Passat Variant 1.9 TDI 130pk

overbrenging 1e 3,50:1

overbrenging 2e 1,89:1

overbrenging 3e 1,23:1

overbrenging 4e 0,93:1

overbrenging 5e 0,73:1

overbrenging 6e 0,60:1

 

overbrenging achteruit 3,46:1

eindoverbrenging 3,88:1

toerental bij 120 km/h (theoretisch) 2.350 tpm

 

 

Volkswagen Passat Variant 2.5 TDI 180pk 4Motion

overbrenging 1e 3,75:1

overbrenging 2e 2,06:1

overbrenging 3e 1,32:1

overbrenging 4e 0,93:1

overbrenging 5e 0,71:1

overbrenging 6e 0,56:1

 

overbrenging achteruit 3,46:1

eindoverbrenging 3,89:1

toerental bij 120 km/h (theoretisch) 2.200 tpm

 

Bron: Autoweek

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden