Ga naar inhoud
  • 0

scheef trekken bij remmen


Robert1987

Vraag

Wij hebben pas geleden onze nieuwe 3BG gekocht. Erg blij met de auto en heel tevreden.

 

Maar, inmiddels trekt de auto naar rechts bij het remmen. Dit merk je vanaf 100km/u. Daaronder kan ik het niet duidelijk merken. Het is ook niet echt dat de auto naar rechts stuurt. Het is meer dat de auto onstabiel scheef trekt. Alsof de stand van de voorkant niet meer klopt met die van de achterkant.

 

Wat hier aan vooraf gegaan is:

 

We hadden de auto ongeveer twee weken toen ik bijna thuis was en ineens een snerpend staal op staal geluid hoorde bij het sturen naar links. Dat was geen fijn geluid. Was door de hele buurt te horen. Dus, ANWB bellen. Ja, die kwamen. Hebben gereden en constateerden hetzelfde als ik. Wiel eraf en meneer wilde de rem demonteren. Vond ik zelf vreemd want het geluid was er alleen bij insturen maar ik dacht, hij zal het wel weten. Hij heeft de klauw eraf gehaald, remblokjes eruit gehaald, remblokjes opgeschuurd en terug geplaatst.

Opgelost? Nee, het was er nog steeds. Conclusie van de ANWB: alles zit vast, je kunt zo doorrijden. Laat er wel even naar kijken.

 

hiermee doorrijden leek mij niet verstandig en in overleg met Matthijs zelf de auto nog maar even op de krik en nog eens goed kijken. Het bleek de stofkap van de remschijf te zijn die ertegen aan liep. De bout waarmee die aan de onderkant vast zit, zat helemaal los waardoor er veel speling was. Goed vast gedraaid en probleem opgelost. Ik blij! Geen hoge kosten.

 

Maar, ik de volgende dag de snelweg op en moest remmen. Trekt de auto ineens naar rechts tijdens het remmen op de snelweg. Zal wel aan dat opschuren van de remblokjes liggen dacht ik. Moet weer slijten. Overigens voel je het ook heel ligt bij hard optrekken

 

Nu ben ik terug van vakantie maar het is nog steeds niet weg na 2000 km rijden. Kan het zijn dat er iets is veranderd aan de uitlijning? Maar dan zou ik het toch ook moeten merken met gewoon rijden? iemand enig idee misschien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb de auto net even op de ''remmenbank'' gehad. Een garage hier in de buurt wilde dat zo vriendelijk even gratis doen. Verschil is bijna 50% bij de voorremmen.

 

Dat is nogal wat volgens mij....

 

Ik heb nu contact opgenomen met de ANWB. Het probleem was er ineens nadat de ANWB monteur de rem gedemonteerd heeft gehad terwijl het defect toen niet aan de rem lag maar de stofkap van de schijf speling had. Eens kijken waar ze mee komen. Ik vindt het maar vervelend allemaal....

 

Wat zou er fout zijn gegaan?

 

- hij heeft de remblokjes opgeschuurd. Maar kan dit zo een groot verschil maken?

- Hij heeft op twee punten op de klauw vet toegevoegd.... Welke punten dat zijn weet ik niet precies. Daar heb ik te weinig kennis voor.

 

Of een foutieve montage misschien?

 

Ik heb nu dus in ieder geval eerst even contact opgenomen met de ANWB voordat ik er zelf iets aan laat doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden