Ga naar inhoud
  • 0

1.8T start niet


Dhvangel

Vraag

Ola,

 

m'n Passat (1.8T APU, Variant, 1999, 170.800 km) heeft me pot@%#^!$ bijna 14 jaar niet in de steek gelaten, maar vandaag...jawel, hij start niet meer. Hij 'draait wel rond' maar slaat niet aan. Monteur erbij van een VW-dealer, maar die kon het zo 1-2-3 niet vinden. De motor krijgt wel brandstof, althans, de brandstofgalerij; dat is gecontroleerd door de aanvoerslang boven de galerij ff los te draaien. Benzine genoeg zo te zien. Vervolgens getracht m.b.v. een powerpack te starten, ook niks. Iemand een idee? :|

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hij is inmiddels gerepareerd. Ik heb overigens gebruik gemaakt van de 'mobiliteitsgarantie' van VW. Het afslepen en de huurauto (excl. uiteraard brandstofgebruik) voor max. drie dagen vallen hieronder en zijn dus kosteloos. Maar.....ik ben destijds verkast van de ene naar de andere dealer. Ik heb de auto gekocht bij Van Mossel in Tilburg (beter gezegd bij diens voorganger, Bongers), maar na enkele zeer slechte ervaringen met Van Mossel ben ik overgestapt naar Van Tilburg-Bastianen (TB) in Breda. Gewoon een goede dealer, die je bv. nooit wat probeert aan te smeren. Sterker, heb 't meegemaakt dat ikzelf aangaf dat het een en ander wellicht vervangen moest worden, om vervolgens te horen dat 'vervanging echt nog niet nodig is, kun je gerust nog een jaar mee rijden'. Verder onverwacht korting krijgen etc. Dat soort dingen.

Maar goed, de mobiliteitsgarantie: bel je, dan krijg je een of andere juffrouw aan de lijn. Ik gaf haar duidelijk aan dat ik NIET wilde dat de auto naar Van Mossel zou gaan, maar naar TB. Je raadt 't al. Wie kwam de Passat afslepen, juist, Van Mossel. Had te maken met 'harde afspraken'. Ik kan me voorstellen dat ze als je stilstaat in Maastricht en vraagt om de auto naar Groningen te brengen ze daar niet in meegaan. Maar Tilburg-Breda, sjonge, wat een afstand...

Als je het over service hebt, dan zou VW wat dit betreft nog eens goed moeten kijken naar die mobiliteitsgarantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben net gebeld door Van Mossel n.a.v. een enquête die ik had ingevuld. Deze was mij via mail toegezonden, je weet wel, zo'n klanttevredenheidsonderzoek. Men zei dat de pomp, die ze bij Pon besteld hadden, 'toch echt € 485,- ex. BTW kostte'. Ik gaf aan dat er pompen verkrijgbaar zijn van gerenommeerde merken die de helft kosten, en dat er dan nog teveel aan 'onderzoeks'- en arbeidskosten berekend zijn. Op deze wijze jaag je mensen weg bij de dealer, toch? De goede man zei dat hij 'begreep' wat ik zei (wat moet-ie anders zeggen?), maar dat zaken als 'originele onderdelen' en 'garantie' toch ook heel belangrijk zijn. Ik zei toen dat dat klopt, maar dat je hoe dan ook het prijsverschil van honderden euro's tussen bv. zelf doen en de dealer niet kunt verklaren. Echt veel had de man niet meer te zeggen. Ja, een 'korting' op een volgende beurt. Zei dat ik daar nog wel even over na zou denken.

Het is denk ik crisis in de autowereld. Ik kan me zomaar voorstellen dat men bij Pon/de dealers redeneert: "ok, de klanten die nog komen berekenen we het volle pond, verdienen we tenminste nog iets". Maar niet meer over mijn rug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden