Ga naar inhoud
  • 0

R36 Resevewiel / Thuiskomer ET Waarde


R36 Driver

Vraag

Beste Lezers,

 

Zouden jullie mij kunnen helpen met het volgende.

 

Bij de R36 zit geen reservewiel, alleen maar zo'n fles (met de bekende troep) e.d.

 

Nu wil ik zo'n thuiskomer aanschaffen en kwam er een van VW tegen met de volgende maten:

 

5x 112 (past)

 

125/70/R18 (zou ook passen)

 

ET 25.5 mm (bij de normale wielen is dit ET44)

 

Kan iemand mij zeggen of de ET wel of geen problomen gaat opleveren bij gebruik van dit VW reservewiel.

 

Alvast bedankt voor de reactie's en het meedenken.

 

Groet,

Berry

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Waarom koop je niet 1 velg (uit Duitsland) en een band erbij. Dat is iig beter dan zo'n thuiskomer waarmee je maximaal 80 mag ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank voor de reactie.

 

Daar heb ik ook aan gedacht en na zorgvuldige afweging gaat de voorkeur uit naar een thuiskomer.

 

Ik heb altijd spul bij me wat bij het reservewiel ligt , het gaat mij er gewoon om weer te kunnen rijden en dan neem ik die max. 80km/u wel even voor lief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Audi noodwielen zien er sportief uit als het dat is wat je zoekt.

18" http://www.schademobiel.com/advertentie ... ertje.html

17" http://www.onderdelenlijn.nl/voorraad/o ... 121&intern

 

Of Porsche

19" http://www.ebay.com/itm/NEU-ORIG-Porsch ... 257eb5800b

 

Mercedes

17" MB CL55 http://www.ebay.de/itm/MERCEDES-CL55-CL ... 0972271598

18" E type http://www.ebay.de/itm/Original-Mercede ... 1115559712

 

Goedkoop heeft hier een andere naam :mrgreen:

 

Wat zitten rondkijken in etkan en zie ET rond de 29.

Passat heeft geen noodwiel enkel een fles en of een volwaardig wiel, dus is wat gissen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat mij vertelt is door de dealer toen ik me 3.2 kocht is dat de plek voor het reservewiel gemaakt is voor een wiel niet groter dan 16 inch.

Aangezien de 3.2 en de 3.6 grotere wielen heeft ivm de remmen past dit niet, vandaar de fles (met de bekende troep)..

Ik zou er even naar kijken voor je geld uitgeeft voor iets waar je achteraf gezien niets aan hebt

 

Correct me if i am wrong......

 

Groet Coen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Coen: Bedankt voor je tip, heb de huidige originele (18inch) totale wielhoogte gemeten en dat is +/- 63cm hoog.

 

De plaats waar het reservewiel hoort te liggen is 65cm in diameter en dat zou dus moeten passen. (je moet dan wel dat schuim deel waar het compressortje en die bus met lijm in zitten er uitklikken, dat is een los schuimdeel en is een paar seconden werk.

 

Gisteren heb ik de krikset al gehaald en past in de aanwezige ruimte waar ook het sleepoog en de trekhaak liggen (schuimdeel aan de linkerzijde van het reservewiel).

 

 

@Brabopassat: dankjewel voor het aanbod, maar een nieuwe thuiskomer op 18inch heb ik al geregeld en moet hem alleen nog halen, vindt het niet zo netjes om de verkoper er nu mee te laten zitten, sorry maar bedankt voor het aanbod.

 

Groet,

Berry

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat mij vertelt is door de dealer toen ik me 3.2 kocht is dat de plek voor het reservewiel gemaakt is voor een wiel niet groter dan 16 inch.

Aangezien de 3.2 en de 3.6 grotere wielen heeft ivm de remmen past dit niet, vandaar de fles (met de bekende troep)..

Ik zou er even naar kijken voor je geld uitgeeft voor iets waar je achteraf gezien niets aan hebt

 

Correct me if i am wrong......

 

Groet Coen.

Klopt niet, heb dezelfde wielkuip als een 3.2 EN R36 -door ombouw naar R36- en past zonder problemen een volwaardig wiel van alle maten.

Door de remmen is de minimum 17" wielen die er op passen kleiner lukt niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De plaats waar het reservewiel hoort te liggen is 65cm in diameter en dat zou dus moeten passen. (je moet dan wel dat schuim deel waar het compressortje en die bus met lijm in zitten er uitklikken, dat is een los schuimdeel en is een paar seconden werk.

Ander schuim deel bestellen van een 4motion zonder compressor dan past een 18" en meer zonder probleem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Beste Lezers,

 

Zouden jullie mij kunnen helpen met het volgende.

 

Bij de R36 zit geen reservewiel, alleen maar zo'n fles (met de bekende troep) e.d.

 

Nu wil ik zo'n thuiskomer aanschaffen en kwam er een van VW tegen met de volgende maten:

 

5x 112 (past)

 

125/70/R18 (zou ook passen)

 

ET 25.5 mm (bij de normale wielen is dit ET44)

 

Kan iemand mij zeggen of de ET wel of geen problomen gaat opleveren bij gebruik van dit VW reservewiel.

 

Alvast bedankt voor de reactie's en het meedenken.

 

Groet,

Berry

 

Niet alleen ET waarde maar ook velgbreedte speelt hierbij een rol. Hier zie je hoe die noodvelg zich verhoudt t.o.v. een standaard velg (ET aangepast naar 44). Ik ging even uit van een velgbreedte die past bij de band: 4,5".

 

npm.png

 

 

Dit moet gewoon passen in het gat van het reservewiel. Ik heb bij mij een volwaardig wiel erin gelegd (had oorspronkelijk alleen een reparatiesetje) en zelfs het flesje meuk zit nog op z'n plek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden