Ga naar inhoud

Vraag

Geplaatst

Hallo,

Een misschien vreemde vraag, ik heb onlangs een boot gekocht en als inboord motor ligt er volgens de verkoper een passat dieselmotor in uit 1980 en dat staat er ook opgeschreven het motor nummer is 068100373F het zou een 1600 diesel zijn.

Hij loopt goed, maar waar ik naar op zoek ben is een beschrijving schema enz van deze motor want elektrisch is het een beetje een zooitje lampjes branden niet meters slaan niet uit enz.

En ik zou graag dit werkend willen maken.

Wie kan mij helpen

Bij voorbaat hartelijk dank

Theo

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Het enige elektrische aan die motor is de gloeiers en voor het starten naar de dynamo volgens mij..

Ik heb in mn Golf 1 ook zon motor liggen.

• 0
Geplaatst

Maar er is toch ook een aansluiting voor een toerenteller de temperatuur enz,

En ik zou echt niet weten waar ik die moet zoeken en hoe ik het moet aansluiten heb helaas van motoren geen verstand maar wel van elektriciteit.

Dus een schema of misschien tekeningen oid van de motor waar ik wat kan vinden zou zeer helpen.

• 0
Geplaatst

dit is een schema om een klok om te polen van benzine naar diesel, maar er staat wel bij welke kleur waarvoor is:

toerentellerGTD-cabrioMK1.JPG

• 0
Geplaatst

Hoi Vdub,

Hartelijk dank maar deze kleuren komen niet terug in mijn boot dit zal van de originele kabelboom zijn in een auto vermoed ik, maar toch bedankt voor de moeite

Gr

Theo

• 0
Geplaatst

Ne, maar je kan wel de pinbezetting van de stekker in het dashboard namaken, aangezien pin 23 bijv van de koelwatersensor is, of je van die sensor nu een rood-gele of zwarte kabel trekt maakt niet uit.

• 0
Geplaatst

Ik kan je niet helpen met de bedrading, maar ben wel heel benieuwd hoe het blok gekoeld wordt :wink:

Gaat dat via het staartstuk of is het een gesloten systeem?

• 0
Geplaatst

Volgens mij worden de meeste boten gekoeld met water waar de boot in drijft.

• 0
Geplaatst

Daar ben ik van op de hoogte, heb zelf jaren een speedboot gehad... Vandaar de interesse hoe deze eventueel aangepast is voor maritiem gebruik ;)

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden