Ga naar inhoud
  • 0

Solenoid Valve 7 (N94)


Harros

Vraag

Hallo allemaal,

 

Ik ben sinds kort een tevreden bezitter van een zilveren passat station V5 automaat uit '99. De cruise control doet het alleen niet dus dacht ik, koop ik zo'n uitleesding en dan kan ik zien wat het is. Nu blijkt er een klep in de automaat stuk te zijn waardoor de cruise het ook niet doet. Hij gaf storing 00270, wat staat voor solenoid valve7. Weet iemand waar deze zit en wat zo'n klepje ongeveer kost?

 

Groet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

@Vdub Nee, ook omdat de automaat soms raar doet en niet terugschakeld als ik stop en hij zelfs uitslaat. Ik kreeg ook nog de fout 00526 Brake Light Switch F Implausible signal. Dus ik dacht één van deze twee.. Als jij wat beters weet hoor ik het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De remlichtschakelaar is de boosdoener van jouw cruise control (zoals Dieseltje al zei), die klep kan best je automaatprobleem opheffen, neem daarvoor even per PB contact op met Diesel986

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hee Vdub, ik heb Diesel986 een PB gestuurd, ben benieuwd wat hij kan betekenen. Nou zat ik nog wat oude topics te lezen en had ik eigenlijk nog een vraag voor jou, weet trouwens niet of dat hier wel even kan maar goed. Zag dat jij iets in 2006 had gepost over zonnewering folie voor 160 euro. Vroeg me af of je dat adres nog had? Groet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die solenoid storing kan veel dingen betekenen.

- solenoid kapot

- draadboom in bak kapot

- draadboom auto kapot

- slechte verbinding

- bak computer probleem

 

Maar ik zou eerst een beginnen met het controleren van de stekker aansluitingen voor de verversnellingsbak.

Aan de passagierszijde bij de a-stijl en controleren of je bakcomputer geen zwemles heeft genomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kleine update.. Remlichtschakelaar vervangen, leek een tijd goed, reed ook goed. Toch niet... Bleek ook vocht bij de computer te zijn.. Weet alleen niet of hij nu ook stuk is, zou je eigenlijk een goede moeten hebben die je er even aan kan hangen. Dan weet je het snel genoeg.. Dus, mocht iemand nog één hebben liggen hou ik mij aanbevolen.. Ondertussen moeten we maar weer verder zoeken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Kleine update.. Remlichtschakelaar vervangen, leek een tijd goed, reed ook goed. Toch niet... Bleek ook vocht bij de computer te zijn.. Weet alleen niet of hij nu ook stuk is, zou je eigenlijk een goede moeten hebben die je er even aan kan hangen. Dan weet je het snel genoeg.. Dus, mocht iemand nog één hebben liggen hou ik mij aanbevolen.. Ondertussen moeten we maar weer verder zoeken...

Als je vocht hebt moet je de oorzaak daarvan ook aanpakken, heb je ook de stekker rechtsonderaan de A-stijl gecontroleerd op groen uitslaan? Vooral de roze/bruine van /naar de automaatecu

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb alle stekkers even bekeken en met contactspray ingespoten. Helaas geen verbetering.. Zoek eigenlijk nog zo'n computer voor die automaat, al is het alleen maar om even te proberen zodat ik zeker weet dat die van mij stuk is.. Dus als er iemand is....hoor ik het graag..ik wil er best een stukje voor rijden als dat nodig is.. Ik hoor het graag..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo, heb op eBay een computer gekocht en het rare schakelen en de melding van de solenoid zijn weg.. Errug blij mee.. Alleen komt de melding van het Implausible Brake light switch nog weer terug.. Die heb ik een maand geleden vervangen dus die kan niet stuk zijn zou je zeggen.. Misschien heeft iemand daar nog een idee over? Ik hoorde dat de afstelling daarvan wel nauwkeurig kwam dus had ik hem iets versteld, alleen heb ik nu geen cruise control meer... Hij moet dus weer in de andere stand, maar als iemand nog een idee heeft hoor ik het graag..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden