Ga naar inhoud
  • 0

Borrelend geluid airco?


Beker

Vraag

Hallo wie kan me helpen ,week geleden maakte mijn airco fan lawaai dat is opgelost door de garage ,maar het geborrel is eer nog steeds als ik de ventilatie aanzet naar 4 seconden is het weer over ,als ik mijn sleutel insteek heb ik het ook voor 3 seconden geborrel ? Het gaat oom een passat 3c 2.0 TDI uit 2005. Help aub :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het kan misschien opgelost worden door de clima te vervangen door 1 van een Passat CC (een nieuwere model) , dan heb je kans dat het opgelost kan worden, maar het schijnt niet altijd te helpen, soms wel soms niet.

 

Je kan het ook gewoon oplossen door de radio iets harder aan te zetten, dan heb je er eigenlijk geen last meer van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Whahahaha ik heb niet veel last van ,ik hoop dat niks kapot is of zo koppakking bijvoorbeeld

 

Nee, de kleppen van de airco ofzo maken dat geluid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is het een borrelend geluid zoals een oude koelkast.. dan is het je koudemedium wat je hoort mits je airco goed op druk is geen probleem.

 

Wat ozzy aan geeft is meer een brom van een klrp de niet lekker loopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

antwoord is al gegeven, mogelijk druk te laag en dien je bij te vullen.

bijvullen kost tussen de 75 a 110€ 600gr voor passat 3C. extra tip UV vloeistof bij vragen dan kan men later gemakkelijk lekkage opsporen.

 

Voor je bijvult laat ook eerst de aircopomp testen als deze de geest aan het geven is is het bijvullen verloren moeite.

Nieuwe Airco pomp +- 340€ bij een niet dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Robertje

 

Ik heb dat tikkend/borrelend geluid ook af en toe, mijne is vorig jaar gevuld en de aircopomp doet het, voor zover ik weet, het nog prima.

 

@Beker

Kan je niet een filmpje van maken en die op Youtube uploaden, waarop het te horen is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zijn de kleppen van de airco die ik hoor...tikkend geluid.

Dit hoor je bij de airco units met de 3 ronde knoppen.

Met een ander airco unit zoals de CC of golf6 is het geluid weg.

kostprijs hangt af waar je ze vindt 2dehands ergens ronf de 150 a 200€ en wat kabeltjes overbruggen en getik is weg.

 

Het borrelen of tikken had ik ook tot het veranderen van de unit was het er na weg.

Soms heb je het ook tijdens het rijden, na dit is dit ook tot het verleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden