Ga naar inhoud
  • 0

oliedruk-lampje Passat 3B 1.8t

Vraag

Geplaatst

Vorig weekend begon mijn oliedruk-lampje weer te branden.. Vreemd, de auto is namelijk een aantal weken geleden geflushed (zie mijn topic "Mijn Verhaal") en ik had net een rit Achterhoek-Berlijn en weer terug erop zitten, dus de olie zou helemaal perfect moeten zijn. Gelijk de auto weer naar de garage gebracht en gewacht op uitsluitsel. Nu blijkt het oliedruk-lampje (en geluid) te zijn aangesloten op het motorstoring-signaal. Volgens de garage is het door gelust en wellicht eerder door een beunhaas zo gemaakt. In ieder geval; de oliedruk was/is perfect - de garage heeft er zelfs een speciale meter voor aangeschaft - en volgens de VAG zit er geen storing in de motor. Het is dus één groot raadsel waardoor het lampje gaat branden. Nu dacht ik; als de garage er niet uit komt, wellicht heeft iemand hier de gouden tip... Wie-o-wie zou mij kunnen helpen?

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst
  schreef Lucas:
Is de oliezeef gecontroleerd?

Het hele blok is geflushed en alle bijbehorende onderdelen zijn vernieuwd, dus ja, het oliezeefje is ook vernieuwd. Met een oliedruk-meter is de oliedruk uitgebreid getest en " kan het niet beter " - volgens de garage.

• 0
Geplaatst
  schreef Lucas:
Als je eerst de oliezeef vernieuwt en dan gaat flushen heb je kans dat er zooi los komt en alsnog de nieuwe zeef verstopt.

Dat klopt en als het goed is hebben ze dat ook niet zo gedaan...

• 0
Geplaatst

Die Passat van jou staat toch niet bij Groot Jebbink? Want ik werd er al over gevraagd van dat lampje..

• 0
Geplaatst

Ik had ze nl gewezen op of dat niet doorgelust was dat ding.. tjonge... ze kunnen tegenwoordig ook niks meer zelf uitvinden.. ;)

• 0
Geplaatst

Hebben ze de oliedruksensor al nagemeten nu de beunhaasconstructie verwijderd is?

• 0
Geplaatst

Je bent me voor. Wilde nog een update geven.

@Vdub ja, ze hebben de oliedruk gemeten.

Oliedruksignaal is dus inmiddels verwijderd uit de auto, dus piepen doe 'ie niet meer. Wat wel het probleem was? Joost mag het weten...

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden