Ga naar inhoud
  • 0

oliedruk-lampje Passat 3B 1.8t


royhuetink

Vraag

Vorig weekend begon mijn oliedruk-lampje weer te branden.. Vreemd, de auto is namelijk een aantal weken geleden geflushed (zie mijn topic "Mijn Verhaal") en ik had net een rit Achterhoek-Berlijn en weer terug erop zitten, dus de olie zou helemaal perfect moeten zijn. Gelijk de auto weer naar de garage gebracht en gewacht op uitsluitsel. Nu blijkt het oliedruk-lampje (en geluid) te zijn aangesloten op het motorstoring-signaal. Volgens de garage is het door gelust en wellicht eerder door een beunhaas zo gemaakt. In ieder geval; de oliedruk was/is perfect - de garage heeft er zelfs een speciale meter voor aangeschaft - en volgens de VAG zit er geen storing in de motor. Het is dus één groot raadsel waardoor het lampje gaat branden. Nu dacht ik; als de garage er niet uit komt, wellicht heeft iemand hier de gouden tip... Wie-o-wie zou mij kunnen helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Is de oliezeef gecontroleerd?

 

Het hele blok is geflushed en alle bijbehorende onderdelen zijn vernieuwd, dus ja, het oliezeefje is ook vernieuwd. Met een oliedruk-meter is de oliedruk uitgebreid getest en " kan het niet beter " - volgens de garage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden