Ga naar inhoud
  • 0

raam mechanisme kapot


blue_passat

Vraag

Hallo iedereen,

 

Vanmiddag is mijn raammechanisme kapot gegaan :( .

Toen ik alles van mijn deur gedemonteerd had bleek het alleen om een plastic beugeltje te gaan-

dat over het stalenkabeltje heen valt die hem omhoog duwt als het waren.

Nu heb ik de dealer gebeld en die verteld me dat ik de hele plaat moet vervangen met het hele mechanisme :shock: .

Heeft iemand hier ervaring mee of dit überhaupt nodig is, zo ja is de plaat makkelijk te vervangen.

 

Alvast bedankt

 

Törsten

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

helaas plasticjes zijn niet los te koop je moet dus idd de hele plaat vervangen. Is op zich niet heel moeilijk, eerst raam demonteren van mechaniek dan popnagels speaker uitboren, kabelboom zoveel mogelijk losmaken behalve stekker die aan je slot zit kom je nu ook nog niet bij, schroefje slot waar je de sleutel insteekt stukje los schroeven zodat het slotje er uit kan, touwtje van greep los klikken, deurslot los schroeven, plaat raammechaniek los schroeven en je hebt de plaat in je handen even het motortje over schroeven en alles weer terug bouwen. Achter raammechaniek werkt het zelfde alleen zit het raam niet vastgeschroefd aan het mechaniek maar zitten er 2 pennen door het raam mechaniek gedrukt even er uit tikken vindt je later wel in je deur terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat doet ie niet meer Jordy?

Kan namelijk een heel simpel plastic busje (welke overigens gewoon los te koop is) zijn waardoor je raam niet meer omhoog/omlaag gaat.

Ik heb bij mijn auto en van een collega dat busje vervangen. Deze was eruit geschoten.

 

Even de boel loshalen en goed kijken.

Overigens is over dit item meerdere keren gesproken en is vast wel te vinden hier op de site.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat doet ie niet meer Jordy?

Kan namelijk een heel simpel plastic busje (welke overigens gewoon los te koop is) zijn waardoor je raam niet meer omhoog/omlaag gaat.

Ik heb bij mijn auto en van een collega dat busje vervangen. Deze was eruit geschoten.

 

Even de boel loshalen en goed kijken.

Overigens is over dit item meerdere keren gesproken en is vast wel te vinden hier op de site.

 

Hij gaat nog naar beneden en omhoog maar loopt ergens vast en gaat dan weer naar beneden.

Na een paar keer proberen ging hij er wel doorheen en heb hem sindsdien dicht gelaten voordat de motor er ook mee stopt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
dan zal toch de kabel slecht zijn. (idd de busjes voor het achterraam zijn wel los te koop alleen gaan deze niet in rook op en liggen deze gewoon in de deur kan je ze weer opnieuw monteren gratis)
.

Maar hoelang duurt het voordat ze er dan weer uit liggen. Ze gaan er niet zomaar uit. Toch of zie ik dat verkeerd. Niet dat ik straks elke week me paneel eraf ken halen om het busje erin te stoppen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
dan zal toch de kabel slecht zijn. (idd de busjes voor het achterraam zijn wel los te koop alleen gaan deze niet in rook op en liggen deze gewoon in de deur kan je ze weer opnieuw monteren gratis)
.

Maar hoelang duurt het voordat ze er dan weer uit liggen. Ze gaan er niet zomaar uit. Toch of zie ik dat verkeerd. Niet dat ik straks elke week me paneel eraf ken halen om het busje erin te stoppen

 

Busjes zou ik persoonlijk gewoon nieuw kopen. Nog geen 1 euro voor 2 busjes.

Die gaan behoorlijk strak in de opening en gaan er niet zomaar weer uit.

Met de hergebruikte busjes weet ik het zonet nog niet. Die zijn er niet voor niets uitgevallen!!

 

Maar we zitten hier eigenlijk in andermans topic te spammen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je bij de VW een set koopt krijg je die incl de metalen plaat, je hoeft alleen de popnagels van de luidsprekers uit te boren en op de nieuwe plaat met boutje moertje of weer popnagels vast te zetten.

 

Neem anders gewoon contact op met Autohaas, albert.schneider@autohaas.nl voordeel is dat er ook weer een nieuwe rubberen/schuimen pakking aan de nieuwe plaat zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

mijne was ook kapot...

 

van de sloop 1 gehaald voor 4tientjes die erop en hij deed het weer..

 

alleen ben ik stomweg vergeten om fotos bij te maken :(

 

maar stap 1:

deurpaneel loshalen

stap 2

raam eruithalen

stap3

mechanisme verwijderen zit vast met sleutel nummer 10..(wel eerst alle kabels loshalen)

stap 4

nieuwe mechanisme plaatsen

stap 5 alles aansluiten en controleren of alles werkt

 

stap 6 spreekt voorzich en dat is alles weer monteren..

 

ikzal kijken of ik foto kan maken van het mechanisme heb de oude in de kelder mischien datje erwat wijzer van wordt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog even een terugkoppeling. Ik heb voor nog geen € 15,- die busjes laten komen uit Polen. Als alleen deze kapot zijn, ben je zo echt goedkoop uit. Het is wel wat knutselwerk om alles weer op z'n plek te krijgen, maar de voldoening van een normaal functionerend raam voor € 15,- i.p.v. € 160,- bij de dealer voelt goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bij mij hoor je wel het raam mechanisme naar benden gaan, maar de ruit blijft dicht.

als je hem met de hand naar beneden doet gaat ie wel omhoog.

kan iemand zeggen wat er aan de hand is??

het is de linker achterruit. (achter de bestuurder)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
bij mij hoor je wel het raam mechanisme naar benden gaan, maar de ruit blijft dicht.

als je hem met de hand naar beneden doet gaat ie wel omhoog.

kan iemand zeggen wat er aan de hand is??

het is de linker achterruit. (achter de bestuurder)

 

Kan het busje zijn, maar met een beetje geluk is gewoon de houder los. Tussen het plastic busje en het raam zit een stalen armpje dat het raam vastklemt met een rubber ertussen. Even de bekleding los halen en de twee (als het er twee zijn achter, die heb ik nog niet open gehad) plastic/rubberen doppen uit het plaatwerk halen. Vervolgens het raam op de juiste hoogte zetten en checken :) Als de arm losgeraakt is, dan even opnieuw vastzetten en klaar ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden