Ga naar inhoud
  • 0

Turbo defect :( fixed :)


vwdimipassat

Vraag

Beste medepassat rijders,

 

Week of twee geleden begon de turbo ineens hoorbaar harder te fluiten.

Na wat google werk konden het twee dingen zijn of een slang lek of de turbo defect.

Vandaag de inlaatslang van turbo naar het luchtfilterhuis verwijderd helaas was die nog heel want ik kon toen al indenken wat het geluid dan zou veroorzaken.

En ja hoor pakte het asje beet en kon deze axiaal gezien wel 1cm heen en weer bewegen.

Dit duidt dus op een defecte turbo.

In de tussen tijd had ik al een offerte op gevraagd bij een lokale garage in de plaats.

Deze komt met een totaal prijs van 933 inclusief olie/filter.

 

Is dit een goede prijs? Of is er nog een andere optie.

 

Gr Dimitri

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

zo 10mm heen en weer ik zal zeker niet door rijden want er kan straks je schoepen stuk gaan en ook in je motor blok erin komen en dat kost veel meer euro..

 

en de prijs van 933 euro is dat onderdeel vw oem turbo??

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hey Fai,

 

Ja is orgineel OEM onderdeel.

 

Greetz Dimitri

 

 

Dan ze ik doen voor dat mooie Prijs het is koopje dan :angel:

 

 

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik vind dat een beetje veel geld voor een turbo op marktplaats staat een advertentie van Inter turbo uit Almere schijnt een van de goedkoopste te zijn zit in Almere, ik ken iemand met een Touran en die is daar geweest en erg tevreden was.

Of je moet naar turbo Hoet gaan in Hoevelaken dat schijnt de beste te zijn betaal je iets meer maar zeker geen 933 euro, als je de turbo zelf uit en in bouwt (meestal geen moeilijk klusje) scheelt dat veel geld

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ging op zoek naar een sloop motor, die pak je voor om en bij dat geld.

Heb je alles erbij. En zo neit, sloper zoeken, en daar turbo vanaf draaien.

Even anders, loont het niet om bv Jos een belletje te doen, of VVT?

Jd enginering?

Die hebben vaak gereviseerde oplossingen, en die zijn wel zo goed.

Of hebben een slag groter liggen die ook past, en geen probleem geeft.

Dan is de prijs misschien wel lager.

Dealer vraagt hoofdprijs, en dan heb je ook gereviseerd, of helemaal nieuw, maar dan koos ik de ruil deel, dat scheelt enorm, je eigen turbo moet daarna retour en krijg je statiegeld voor.

Maar dan moet je dat voortijd wel melden, dat je dat wilt.

Al vermoed ik de prijs hierboven al een ruil deel is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Al dat mooie nu te laat ;)

 

Heb voor de 31ste een afspraak.

Bij de dealer koste het bijna 1300 euro.

 

En deze garage ligt om de hoek en aangezien ik de auto liever niet meer laat rijden zou de auto dan toch met een auto ambulance weg gebracht moeten worden kost ook weer geld. En al die boven genoemde optie JD etc liggen toch een aardig stukje verder dan deze garage.

 

Gaat hier om een AWT blok

 

Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken.

 

Gr Dimitri

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als je niet wilt rijden er zijn genoeg auto ambulance diensten die hem voor je kunnen vervoeren, tussen de 350 en 450 heb je een gereviseerde turbo, is het zelfde als een ruil deel turbo gaat er heel makkelijk op en af filter en olie verversen en je hebt zeker de helft uitgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik waag mij er niet meer aan om dat soort werkzaamheden zelf te doen.

Bij mijn vorige auto de uitlaatspruitstuk willen vervangen braken er 4 bouten af.

Kon ik hem als nog wegbrengen om alles uit te laten boren en opnieuw te laten tappen.

 

Dus aan die zijde van het blok doe ik liever niks zelf meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had toen ook WD40 gebruikt en laten intrekken en toch braken ze af! dus vandaar nu liever naar garage.

 

Ik ben al blij dat ik een kleine 400 euro kan besparen tengenover de VAG garage.

En als ik daarna weer een goed rijdende auto heb dan ben ik dat geld al weer snel vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden