Ga naar inhoud
  • 0

parkeersensor chroom


steef32

Vraag

Hoi Allemaal.

 

Ik heb een passat 3c 2.0fsi station uit 2006.

Toen ik de auto kocht waren van de voorste 2 chrome parkeer sensoren het chroom laag eraf.

Ik heb toen andere gekocht. (werkte perfect)

Nu 2,5 jaar later doen de parkeer sensoren voor het niet goed.

Nu heb ik gekeken en zag dat er een lek spoortje was en dat er een bobbel op de chrome sensor zat.

Heb de grill gedemonteerd en het type nummer van de sensor bekeken 3c0919275N.

 

Nu ben ik benieuwd of er een ander type in moet die wel tegen de pekel kan want dat is waarschijnlijk het probleem geweest.

Ik las dat er een nieuwer type was 3c0919275R en dat deze wel goed gaat.

 

Iemand zelfde probleem meegemaakt?

Hoe opgelost ben namelijk niet van plan elke 2 jaar nieuwe sensoren te gaan kopen.

 

bedankt voor meedenken

 

Grtn Stefano

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je moet wel zeker weten welke stuk is, kan met uitlezen. Lek spoortje kan de boosdoener zijn, nieuwe bij de dealer zijn rond de 100 euro, je kunt ook voor goedkopere op Ebay kijken of marktplaats, goedkope oplossing voor chroom is dan om er een stukje chroom tape over heen te plakken. Heb zelf 3 jaar geleden een chroom sensor stuk gehad en door Oem vervangen, doet het nog steeds. Weet niet of er nu nummer verschil inzit, weet wel dat deze sensoren algemeen zijn voor heel veel VW types en dat de oem vraagprijs absurd hoog is. Ik zou nu de goedkope van Ebay nemen, kun je vaak per 2 kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zie geregeld sensors op eBay, maar ook bij de chromen sensors zit er een zwart randje omheen. In de chromen grill van de Passat ziet dat er volgens mij niet uit. Kan het kloppen dat er verschillende types chromen sensoren zijn?

 

Dit is bijvoorbeeld zo'n sensor op eBay:

http://www.ebay.de/itm/Neu-VW-GOLF-PASSAT-TOURAN-JETTA-TDI-PDC-Parksensor-3C0919275N-R-3C0919275-CHROM-/320955107356?pt=DE_Autoteile&hash=item4aba6a481c#ht_2365wt_1403

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook een kapotte sensor. Vcds zegt rechtsvoor. Maar is dit dan de chrome of degene in de bumper?

 

Je moet wel zeker weten welke stuk is, kan met uitlezen. Lek spoortje kan de boosdoener zijn, nieuwe bij de dealer zijn rond de 100 euro, je kunt ook voor goedkopere op Ebay kijken of marktplaats, goedkope oplossing voor chroom is dan om er een stukje chroom tape over heen te plakken. Heb zelf 3 jaar geleden een chroom sensor stuk gehad en door Oem vervangen, doet het nog steeds. Weet niet of er nu nummer verschil inzit, weet wel dat deze sensoren algemeen zijn voor heel veel VW types en dat de oem vraagprijs absurd hoog is. Ik zou nu de goedkope van Ebay nemen, kun je vaak per 2 kopen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die jij op eBay ziet zijn hè.t vorige type chroom.

Die heb ik ook een keer op de kop getikt voor weinig maar die is na 2 jaar weer problemen gaan geven.

Beste is het nieuwe type te plaatsen.

 

 

Rechtsvoor is niet de chrome.

Als de chrome problemen gaan geven kan je herkennen aan dat auto piept dat ie wat ziet terwijl er niks is.

Tentweede zie je dan een lekspoortje of een bolling op de sensor zelf zitten.

Lekspoortje zie je op de grill zitten.

Een tip bij bm onderdelenshop hebben de goede sensor voor in de bumper.alleen is ie niet de goede kleur waarschijnlijk.

Rijd er anders even heen kan je meteen testen of hij werkelijk stuk is of dat er wat anders aan de hand is.

Goed schoonmaken wil ook nog wel is helpen.

 

Succes grtn Stefano

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het probleem ook aan de hand gehad binnen garantie. Die chroom sensoren hebben last van vocht insijpeling op termijn. De chroomlaag kan loslaten en dan kruipt er water tussen de basis en deze chroomlaag. Beide middelste sensoren werden toen vervangen en dan ging het een tijd goed. Intussen sporadisch hetzelfde probleem, volledig in het rood maar alleen wanneer het stevig geregend heeft. Na een paar km rijden verdwijnt het weer en bij droog weer of lichte regen geen enkel probleem.

Conclusie: de chroom versie deugt niet, beter de matte versie plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden