Ga naar inhoud
  • 0

Zelf lak spuiten


WH Kees

Vraag

Hallo,

 

Ik ben laatst langs een autoschade bedrijf geweest om te horen hoeveel het zou kosten om de schades aan mijn auto te repareren, maar dat kwam al heel snel uit op €750, voor motorkap, 2 bumpers en een paneel linksvoor.

 

Nu was ik van plan om zelf een spuitpistool aan te schaffen en het zelf te gaan spuiten, dus nu de vraag, heeft een van jullie er ervaring mee? Ook wat voor spuitpistool ik moet hebben ("duur prof. merk" €200/Conrad €30).

 

En zag ook al snel dat je wat verschillende afmetingen nozzles heb( 1,2mm/1,7mm), wat is het wezenlijke verschil?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Gast Christiaan_VF

Ik denk dat je voor €750,- als je al het materiaal ook nog eens aan moet schaffen, zelf niet kunt spuiten.

 

Goed spuitpistool een paar honderd euro, compressor met vochtafscheiding, en niet te vergeten wat een litertje lak kost... Afzuizing in je garage? Stofjes. Voorbewerken. Schuren...

 

Moet eerlijk zeggen dat ik de prijs wel mee vind vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hi Kees,

 

Ik zou er zelf niet eens aan beginnen. Je moet de spuitkunsten wel in je vingers hebben. Bovendien moet je 3x spuiten: Primer laag, hoofdlak laag, en blanke lak en het aller belangrijkste is dat het allemaal goed moet drogen en moet uitharden. Professionele spuiters hebben hier de juiste omgeving voor: Spuitcabine waar ook geen stof ronddwarrelt. Bovendien gaat ie nog de droogkamer in voor het optimaal uitharden en stofvrij drogen.

Dit zijn allemaal noodzakelijke voorzieningen om tot een top resultaat te komen, doe je dit niet, dan zul je achteraf spijt hebben dat je toch met stofjes zit enz.

 

Ik heb noodgedwongen 3x van een spuiter gebruik moeten maken omdat we in onze goede buurt last hadden van een autokrasser. 3 jaar lang kwam die autokrasser op bezoek! Met het gevolg dat meerdere (ook nieuwe) auto's werden bekrast. Omdat de mijne niet allrisk verzekerd was, kon ik alles zelf betalen. Mijn buurman zijn nieuwe Skoda Octavia moest er ook aan geloven. De 1e en de 2e keer heeft ie het via zijn Allrisk verzekering laten lopen, maar dat gaat toch ten koste van zijn no-claim. Nu heeft het maar zo laten zitten. Zonde want vroeg of laat ga je roestvorming krijgen.

 

Om dit verhaal af te maken, kun je ook contact opnemen met de firma Gebroeders Wittebol in Soest. Zij hebben mijn Passat station altijd gespoten. De 1e keer was mijn auto vanaf het linker achterscherm tot aan het rechter voorscherm incl. motorkap bekrast. Ze vroegen dus voor dit alles (dus 6 delen!) €600 euro, nadat ik ze vroeg of het zonder btw bonnentje kon. Dus jouw spuiter is RETE duur!

Bel ze even op 035-6025543 en vraag naar Wim. Zeg maar dat die bestuurder van de donkerblauwe 3BG station uit Woerden je gestuurd heeft.

Sindsdien zijn ze mijn vaste spuiter geworden. Kijk ook even bij http://gebr-wittebol.hyves.nl/#

 

Succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Kees,

 

Ik weet niet waar je woont, maar je heb een auto hobbyhal in Amsterdam noord zitten en de hobbyhal heet Heinig, ze hebben daar 20 tal hefbruggen staan en een volledig spuitcabine, je kan daar je motorkap zelf schuren en laten spuiten volgens mij kost wat jij wilt laten spuiten €150, ik geloof dat een half liter lak € 60 euro kost, maar je kunt hun bellen voor informatie, als je een brug wil huren kost dat 7 euro per uur, en ze hebben veel daar , als je gereedschap nodi heb kun je dat huren tegen 50 cent per gereedschap, laskar hebben ze, en om je banden te wisselen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden