Ga naar inhoud
  • 0

RCD 510 probleem lekstroom 0,1 amp *opgelost?!*


reyhyper

Vraag

:o Heren (en mogelijk een enkele dame :P )

 

Graag jullie hulp:

Na het vervangen van de RCD500 naar een RCD510 heb ik problemen met mijn Nokia telefoonmodule (3C0 035 729 E).

Probleem is dat deze de een gongetje laat horen om de zoveel seconden en de accu hierdoor leeg trekt. De UHV en touchadapter werken verder prima overigens.

 

Ik heb de Nokia module al los gehad van de accu.

Ook zonder Touchadapter is de gong hoorbaar.

Het probleem doet zich niet altijd voor, het is willekeurig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Vandaag lege accu voor de tweede keer. De hele Nokia module los gehaald en nog steeds het gongetje...en dus weer een lege batterij. Lijkt dus ook niet te liggen aan touch of nokia module, maar combi passat 10.2005, gw en rcd510. Ik heb de Gateway vervangen met een versie Q. Ik ben radeloos...wat kan het zijn? :(

 

Nu maar ff wachten op de anwb, want ik krijg hem zelfs niet meer gestart met jumpcables...

 

 

 

 

 

Heren (en mogelijk een enkele dame :P )

 

Graag jullie hulp:

Na het vervangen van de RCD500 naar een RCD510 heb ik problemen met mijn Nokia telefoonmodule (3C0 035 729 E).

Probleem is dat deze de een gongetje laat horen om de zoveel seconden en de accu hierdoor leeg trekt. De UHV en touchadapter werken verder prima overigens.

 

Ik heb de Nokia module al los gehad van de accu.

Ook zonder Touchadapter is de gong hoorbaar.

Het probleem doet zich niet altijd voor, het is willekeurig.

 

De enige mogelijke oplossing die ik kan bedenken is een modernere telefoonmodule (compatibiliteitsprobleem met RCD510?).

Welke moet ik dan hebben? Heeft iemand er eentje liggen?

 

BTW de laatste keer dat ik de software van de Touchadapater heb geupdate, kwam ik op de versie 1.23 of 1.24. Ik zie nu dat versie 1.27 en 1.28 b.b. zijn. Weet iemand hoe dit zit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank voor je reactie. Idd moet het de RCD zijn. Vreemd alleen aangezien ik de beruchte gateway heb vervangen met een versie Q. Iemand nog een andere gateway versie liggen om over te nemen die dit probleem in potentie niet heeft?

 

Trekt je radio je accu niet leeg?

 

Ik zeg maar wat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zeg ga eens meten.

Gaat je canbus wel slapen? Ik heb het zelfde probleem gehad met een rns 510.

Andere software andere versie.

Deed wonderen, auto op slot en na 20 min meten of dr nog stroom loop is.

Ligt echt niet aan je q canbus.

Ligt aan je radio software.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vervelende is dat er geen software updates zijn voor de rcd 510 dat ik weet.

 

Ik zeg ga eens meten.

Gaat je canbus wel slapen? Ik heb het zelfde probleem gehad met een rns 510.

Andere software andere versie.

Deed wonderen, auto op slot en na 20 min meten of dr nog stroom loop is.

Ligt echt niet aan je q canbus.

Ligt aan je radio software.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hele RCD maar verwijderd. Touch en Nokia werken gewoon. Gateway zou moeten werken en firmware update niet beschikbaar voor RCD. lijkt aan RCD te liggen idd. Van de week maar eens proberen of het aan het coderen kan liggen met vcds. Misschien telefoon optie op RCD uitzetten oid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ANWB langs gehad, weer accu leeg. Accu getest en transformator, beide in orde. Lekstroom gemeten en deze bedraagt 0,1 ampère. Het max zou 0,01 ampère moeten zijn. Kan iemand mij helpen om dit op te lossen? Ik heb geen idee wat ik verkeerd doe danwel wat ik hier aan nog kan doen. Pm mocht je interesse hebben in overnemen van RCD510...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gateway gehaald bij Autohaas. Mijn eerder gekochte gateway is idd made in China itt Germany. Hoewel die Chinese ogenschijnlijk vlekkeloos werkt bleef er sprake zijn van lekstroom wanneer gecombineerd met de RCD510. Nu een paar dagen verder. Probleem met lekstroom heeft zich (nog?) niet voorgedaan. Ben benieuwd of het nu duurzaam is opgelost. Bij ATS nog maar eens doormeten van de week.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden