ik heb vandaag mijn thermostaat vervangen aangezien mijn auto niet op temperatuur wilde komen ( bleef op net iets boven de eerste 3 streepjes hangen 50 graden ofzo ) zelfs na 60 km snelweg bleef hij nog steeds rond het zelfde punt.
nu heb ik de thermostaat vervangen en heb ik de koelvloeistof overnieuw bijgevuld en geprobeerd het systeem te ontluchten,
eerst lukte het niet helemaal maar na verloop van tijd werd de verwarming al heel warm.
verder stijgde de temp meter nu netjes naar 90 graden en blijft hier stijf op staan.
ik heb nu alles ontlucht met de bleeding valve ( dat gaatje bovenop de radiator slang die naar binnen gaat ).
Als ik nu aan de slangen voel vanaf de waterpomp naar radiator dan voelt deze koud aan net alsof er nu helemaal geen water door loopt,
dit geldt tevens voor de bovenste radiator slang. pas na een tijdje worden de slangen een beetje warmer.
komt dit door het weer of kan het zijn dat het toch niet goed ontlucht is of misschien zelfs dat de pomp niet werkt?
en kan het zijn dat de motor overhit raakt als hij binnen wel gewoon 90 graden aangeeft,
heb een stukje snelweg gereden om te kijken of de temperatuur verhoogd of verlaagd maar hij blijft netjes op 90 graden staan. ( bij starten was deze natuurlijk wel lager en liep deze langzaam op naar de 90 ).
Vraag
0v3rkill
ik heb vandaag mijn thermostaat vervangen aangezien mijn auto niet op temperatuur wilde komen ( bleef op net iets boven de eerste 3 streepjes hangen 50 graden ofzo ) zelfs na 60 km snelweg bleef hij nog steeds rond het zelfde punt.
nu heb ik de thermostaat vervangen en heb ik de koelvloeistof overnieuw bijgevuld en geprobeerd het systeem te ontluchten,
eerst lukte het niet helemaal maar na verloop van tijd werd de verwarming al heel warm.
verder stijgde de temp meter nu netjes naar 90 graden en blijft hier stijf op staan.
ik heb nu alles ontlucht met de bleeding valve ( dat gaatje bovenop de radiator slang die naar binnen gaat ).
Als ik nu aan de slangen voel vanaf de waterpomp naar radiator dan voelt deze koud aan net alsof er nu helemaal geen water door loopt,
dit geldt tevens voor de bovenste radiator slang. pas na een tijdje worden de slangen een beetje warmer.
komt dit door het weer of kan het zijn dat het toch niet goed ontlucht is of misschien zelfs dat de pomp niet werkt?
en kan het zijn dat de motor overhit raakt als hij binnen wel gewoon 90 graden aangeeft,
heb een stukje snelweg gereden om te kijken of de temperatuur verhoogd of verlaagd maar hij blijft netjes op 90 graden staan. ( bij starten was deze natuurlijk wel lager en liep deze langzaam op naar de 90 ).
Link naar reactie
Delen op andere sites
10 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten