Ga naar inhoud

0v3rkill

Members
  • Aantal items

    16
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over 0v3rkill

Profile Information

  • Plaats
    limburg

0v3rkill's Achievements

0

Community reputatie

  1. gister nieuwe dop op het expansie vat gezet en vandaag weer naar het werk gereden alleen is het verbruik er nog niet minder op geworden, ik zit nu op ongeveer 1 kwart verbruikt voor 120 km, dus 1 op 8 hiervan is dan wel 60 km kortere stukken. zou dit normaal zijn of is dit nog steeds aan de hoge kant? of is dit nog te vroeg om te zeggen? zou ik na het vervangen van de thermostaat nog iets moeten resetten of zou het verbruik vanzelf lager moeten worden?
  2. heb contact gehad met fai van het forum en hele verhaal met hem besproken slang wordt nu toch warm na een stuk rijden en ff bij een tankstation te controleren. verder was de dop van het expansie vat waarschijnlijk overleden dus heb bij de vw dealer meteen even een nieuwe besteld maar die kan ik pas dinsdag ophalen ( 11 euro ) hopelijk is dan alles goed
  3. Ik vindt het vreemd, - de auto wordt niet te warm blijft mooi op 90 staan - de kachel binnen is constant warm ( als ik hem aan zet ) - met kachel op warmste stand naar werk gereden 60 km zonder problemen ( 90 graden constant ) binnen 10 min ongv. naar de 90 graden gestegen. - zonder kachel ( op koudste stand gezet ) naar huis 60 km zonder problemen ( 90 graden constant ) binnen 10 min ongv. naar de 90 graden gestegen. - het expansie vat is voor de rit op het minimum ( als de auto koud is ) - het expansie vat is aan het eind van de rit op zijn max ( als de auto warm is ) - als ik dan aan het eind van de dag weer weg wil rijden staat het expansie vat weer op minimum Kan het niet zo zijn dat die stationair niet warm genoeg wordt om de thermostaat open te zetten? ( door het weer ofzo ) of dat de thermostaat wel gewoon open gaat bij het rijden als hij te warm wordt maar dat die gewoon weer dicht is als ik op mijn bestemming kom de slang voelt dan weer koud aan omdat de radiator het water afkoelt.
  4. bij mij zat die als je voor de auto staat rechts voor recht onder de dynamo kun je het beste bij vanuit onder de auto die kap eraf halen en dan naar boven kijken zie je hem zo zitten.
  5. thermostaat zit met de veer in de waterpomp. De slang boven wordt wel volledig warm ( getest na 45 min rijden ) en de slang onder maar een klein stuk vanaf de waterpomp bij de radiator is deze koud. overigens is de gehele rit de binnen blazer volop warm geweest, dus het lijkt me dan we dat die het rond pompt of zie ik dat verkeerd? ff ter zekerheid hoe om moet de thermostaat bevestigd worden? hij zit nu met de veer in de waterpomp zo zat de vorige er ook in.
  6. ik heb vandaag mijn thermostaat vervangen aangezien mijn auto niet op temperatuur wilde komen ( bleef op net iets boven de eerste 3 streepjes hangen 50 graden ofzo ) zelfs na 60 km snelweg bleef hij nog steeds rond het zelfde punt. nu heb ik de thermostaat vervangen en heb ik de koelvloeistof overnieuw bijgevuld en geprobeerd het systeem te ontluchten, eerst lukte het niet helemaal maar na verloop van tijd werd de verwarming al heel warm. verder stijgde de temp meter nu netjes naar 90 graden en blijft hier stijf op staan. ik heb nu alles ontlucht met de bleeding valve ( dat gaatje bovenop de radiator slang die naar binnen gaat ). Als ik nu aan de slangen voel vanaf de waterpomp naar radiator dan voelt deze koud aan net alsof er nu helemaal geen water door loopt, dit geldt tevens voor de bovenste radiator slang. pas na een tijdje worden de slangen een beetje warmer. komt dit door het weer of kan het zijn dat het toch niet goed ontlucht is of misschien zelfs dat de pomp niet werkt? en kan het zijn dat de motor overhit raakt als hij binnen wel gewoon 90 graden aangeeft, heb een stukje snelweg gereden om te kijken of de temperatuur verhoogd of verlaagd maar hij blijft netjes op 90 graden staan. ( bij starten was deze natuurlijk wel lager en liep deze langzaam op naar de 90 ).
  7. soms komt het toch nog wel eens voor dat die 3 x piept maar dan zijn er geen controle lampjes aan ( alleen die van de handrem ) het lijkt erop dat het het meeste voor komt als ik niet meteen door start maar eerst even de controle lampjes laat uitgaan als ik meteen door start dus meteen de sleutel omdraai dan komt het niet voor dat die begint te piepen?
  8. vanmorgen was het nog steeds en op de terugweg toen ik weg reed ook, maar na een stop bij de winkel starte hij gewoon zonder piepen en of waarschuwingen. Dus lijkt inderdaad erop dat het de spanning van de accu was.
  9. dat zou kunnen inderdaad ze hebben de accu moeten opladen omdat hij 3 maanden binnen heeft gestaan zou dit naar verloop van tijd weg moeten gaan als de accu zijn spanning weer heeft?
  10. ik heb sinds vandaag een vw passat station uit 1997 gekocht en mij viel op dat bij het starten er 3 pieptonen klinken ik heb er een filmpje van gemaakt om het duidelijk te maken maar moet ik me ergens zorgen voor gaan maken of wat is er aan de hand? http://www.youtube.com/watch?v=1VlA5CD0cmU
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden