Ga naar inhoud
  • 0

Werking (auto) verlichting (knop)


FrankdeWaal

Vraag

Dag,

 

Nu dacht ik uit het instructieboekje op te kunnen maken dat met de lichtknop in de auto stand de verlichting altijd brandt!

Dit blijkt niet zo te zijn. Er staat iet in het boekje over niet uit te schakelen?

Kan iemand mij de werking van de lichtknop een keer duidelijk uit leggen aub?

Misschien heb ik het niet goed gelezen/begrepen.

 

Bvd

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

In de auto stand brand de verlichting alleen wanneer de lichtsensor (zit bij de spiegel in de voorruit) signaleert dat het te donker is.

Je kunt het uittesten door (auto op contact en knop op auto) je hand erop te houden dan springen de lampen aan.

Verder gaat de verlichting aan als de ruitenwissers bewegen en gaat de verlichting ook aan als je harder rijd dan 120 km/h.

 

De gevoeligheid van de sensor is in te stellen alsmede de snelheid op de snelweg is aan en uit te zetten.

Dit dient te gebeuren met VCDS en kan niet op het dashboard of de boordcomputer.

 

Wil je de verlichting altijd aan dan moet je deze met de hand aanzetten, maar dan ook weer uit anders is je accu leeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wil je de verlichting altijd aan dan moet je deze met de hand aanzetten, maar dan ook weer uit anders is je accu leeg.

 

Volgens mij gaan de lampen ook uit als de schakelaar in de aan stand staat en je de sleutel uit het contact trekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

mijn lichtjes branden altijd op 70% en schakelaar staat op automatisch, als het wat donkerder wordt dan branden mijn kaarsjes op 100%

edit:

 

knop staat altijd op automatisch en lampies gaan vanzelf aan en uit met contact

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is allemaal in te stellen....

 

Ofwel dimlicht altijd aan.

Dimlicht altijd aan als de knop niet op 0 staat

Dimlicht altijd aan kan ook gedimt worden bij autolicht (boordnet) - dimlicht als dagrijlicht

Autobaanlicht (aan bij 140 km/u) kan uitgezet worden (lichtsensor), snelheid kan niet aangepast worden

Licht aan bij continue wissen kan uitgezet worden (lichtsensor)

Aanschakelmoment bji duisternis (lichtsensor)

 

Alle lichten gaan altijd uit als kontakt uitgaat, behalve in de stand 'stadslicht'

Als je geen lichtsensor hebt en je zet LH aan gaan je lichten ALTIJD aan bij het openen van de auto

 

Het is niet zo eenvoudig om een simpele beschrijving te geven wanneer wat aangaat... het hangt af hoe alles ingesteld is....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden