Ga naar inhoud
  • 0

FOUTCODE Elektrische Vergrendeling Stuurkolom


niels@passat3c

Vraag

Ik heb een passat van een vriend een paar keer uitgelezen en de volgende foutcode komt steeds terug

 

adress 25 immobilizer

foutcode: 02823 (elektrische Vergrendeling Stuurkolom, niet voldaan aan vergrendelings voorwaarden)

fout prioriteit: 7

 

Verder merkt hij niets vreemd, zou het kunnen dat de elektrische vergrendeling soms eens niet werkt of later in werking treed door bv een slechte zekering?

Volgens zijn waarnemingen zit het stuurslot wel op, bij aanleggen contact hoor je 'm ook vrijgeven...

 

Of wordt het tijd dat hij begint te denken om de stuurkolom elektronica te vervangen? Hij wel krijgt geen foutmelding op het dash.. Het is gewoon per toeval uitgekomen toen ik de us module, comming/leaving home en parklight as breaklight had geactiveerd en heb toen ook aangeboden hem eens uit te lezen en dan kwam dit naar boven...

 

En vandaag was het weer die code die terug kwam(reset count staat al op 197) vandaar mijn post..

 

Passat is wat ouder dan de mijne en is van eind 2006..

 

Iemand tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het pinneke van het stuurslot wordt met een soort dikke ballpointveer in de sleuf van de stuurkolom gedrukt, is de elektronica kapot dan valt ie bij het draaien van het stuur altijd in het slot, andersom krijg je hem niet ontgrendeld wanneer de stuurslotmodule defect is.

Ik denk daarom dat toch de sluurslotmodule aan het overlijden is......alleen tijdstip is nog niet bekend!

 

Hij moet zelf de afweging maken of ie met de auto stil wil komen te staan, ze gaan allemaal een keer uit de serie 2005/2006

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Om kosten te sparen zou ik pas vervangen als je er ook echt wat van merk, bv niet van het stuurslot af willen. Mijn auto geeft deze foutmelding ook wel eens en daar zit de laatste versie SKV in (index J).

 

Kosten zijn geen probleem, alleen hij merkt nix, mocht hij bv niet meer vergrendelen of ontgrendelen dan wordt ie gelijk bij vw "gedropped" voor de elv te vervangen maar er iets niets abnormaals te merken.. En de Vw dealers zouden maar al te graag vanalles onnodig vervangen dus we willen exact weten wat het probleem is, kan iets stoms zijn zoals bv een zekering...

 

Ik wil het ook wel weten wat het zou zijn mocht de mijne deze foutcode in de toekomst eens gaan vertonen..

 

Wat bedoel je met laatste versie SKV?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ah bon ze blijven dat dan nog altijd "door" verbeteren om het zo maar te noemen.. Dat wilt ook veel zeggen over hun product ;).. We zullen dan morgenvoormiddag eens bij een vw dealer gaan met de foutcode, zullen kijken wat die zegt..

 

Tegenwoordig is zo'n elv switch maar iets van de +- 300euro dus das ook het einde vd wereld niet he.. Maar wat mij wel stoort is dat jij ook die foutcode krijgt met de laatste versie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan het niet komen doordat de sleutel te snel wordt doorgedrukt? Ik kreeg deze fout afgelopen zomer ook en toen drukte ik gelijk door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

We tasten nog in het donker voor het ogenblik... De zekering van stuurkolomelektronica uitgemeten met multimeter en geeft door, wat behandeld met fijn schuurpapier en contactspray en kijken of dit iets uit maakt..

 

Blijkbaar hebben meerdere passat's die foutcode al gekregen(aantal pm's gekregen) maar niemand ondervind problemen.. De mijne heeft nog niet zo'n foutcode gegeven, maar wat niet is kan nog komen..

 

@ozzy: Ik duw soms ook de sleutel snel in als ik gehaast ben maar deze code spreekt over het 'vergrendelen' dus wanneer de sleutel UIT het contact wordt genomen dat er een fout optreed in het vergrendelen vh stuurslot...

 

EDIT:

Tripje naar een dealer: wist geen raad met foutcode omdat er geen 'melding' op het dash verschijnt & bij uitlezen nix werd gevonden(heb dan ook gezegt dat ik de code gewist heb en heb hem het logje getoond) Raar want volgens hem geeft de elv module alles vrij en zijn er geen start/blokerings-problemen... Dealer heeft er andere zekering in gestoken maar denk niet dat dit veel uitmaakt aangezien de vorige nog doorgaf..

 

onnodige kosten maken om de elektronica te vervangen zien we nu niet bepaald zitten aangezien Lucas(vagtechniek) beschikt over de laatste elv elektronica en deze foutcode ook al x aantal keer gekregen heeft ondertussen..

 

Ook toen we dit vertelden keek de dealer ons raar aan ''met het vervangen van de elektronica moet toch echt alles opgelost zijn" ... jaa makkelijk gezegt..

 

Veel wijzer zijn we dus niet geworden

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden