Ga naar inhoud
  • 0

Distributieriem vervangen


mailer

Vraag

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt het is maar minimaal maar toch. Binnenkort ben ik toch van plan om bij JD langs te gaan voor wat meer pwrrrr.

 

Wat me wel opviel is dat bij een koude motor het verbuik echt wel een liter of anderhalf hoger is dan bij een warme motor. Dit viel me vandaag voor het eerst op. Bij een warme motor ligt het nu op 5,8L per 100 km ipv 5.5L.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

- Wanneer de nokkenas(sen) en krukas goed gefixeerd zijn tijdens de riemwissel dan verandert het verbruik niet.

- Bij koud weer en korte afstanden ligt het verbruik altijd hoger, zeker bij de 2.0 TDI met pompverstuivers. Vergeet niet dat bij dit koude weer de meeste brandstof wordt gebruikt voor het opwarmen blok de eerste kilometers, afgelopen dinsdag reed ik weg bij -11 gr, de motorolie temperatuur was pas na 30 km op 80 graden.....

- Bij mij ligt het gemiddeld verbruik over het hele jaar op +/- 1:16

- De verbruiksmeter van de Passat is onnauwkeurig en te positief, beste kun je het verbruik meten door de daadwerkelijke liters te delen door de kilometers.

- van het Chippen zal ie iets zuiniger worden maar dit komt meer omdat je het rijgedrag gaat aanpassen doordat de motor door het hogere koppel soepeler rijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
- Wanneer de nokkenas(sen) en krukas goed gefixeerd zijn tijdens de riemwissel dan verandert het verbruik niet.

- Bij koud weer en korte afstanden ligt het verbruik altijd hoger, zeker bij de 2.0 TDI met pompverstuivers. Vergeet niet dat bij dit koude weer de meeste brandstof wordt gebruikt voor het opwarmen blok de eerste kilometers, afgelopen dinsdag reed ik weg bij -11 gr, de motorolie temperatuur was pas na 30 km op 80 graden.....

- Bij mij ligt het gemiddeld verbruik over het hele jaar op +/- 1:16

- De verbruiksmeter van de Passat is onnauwkeurig en te positief, beste kun je het verbruik meten door de daadwerkelijke liters te delen door de kilometers.

- van het Chippen zal ie iets zuiniger worden maar dit komt meer omdat je het rijgedrag gaat aanpassen doordat de motor door het hogere koppel soepeler rijdt.

 

+1

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Willem,

 

Bedankt voor de uitgebreide reactie :) Toen ik vanochten wegreed om 0700 van mijn werk duurde het minder dan 3 minuten voor er warme lucht uit de roosters kwam bij -4, daar was ik wel erg blij mee. Ja idd is de passat nogal positief bij mij is het verbruik gemeten naar km's en liters tanken ook ong 1:16

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Willem,

 

Bedankt voor de uitgebreide reactie :) Toen ik vanochten wegreed om 0700 van mijn werk duurde het minder dan 3 minuten voor er warme lucht uit de roosters kwam bij -4, daar was ik wel erg blij mee. Ja idd is de passat nogal positief bij mij is het verbruik gemeten naar km's en liters tanken ook ong 1:16

 

Jos, even voor de goede orde: die warme lucht binnen 3 minuten komt bij de Passat niet van de hitte uit de warmte wisselaar van de kachel maar uit het elektrisch verwarmingselement links voor aan de bestuurderszijde, na ongeveer 10-15 minuten neemt de warmtewisselaar het over. Daarom moet er ook wel een goede accu inzitten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden