Ga naar inhoud
  • 0

R8 voetverlichting in 3c


passat b6 marko

Vraag

Jongens ik wil dat mijn voetverlichting meebrand tijdens het rijden heb al een boordnet gehaald die dat ondersteunt, zoek alleen nog led lampen die rood worden als de deuren sluiten ik heb begrepen dat r8 lampen die functie bevatten maar kan van een 3aa dit ook? En heeft iemand onderdeel nr's en prijzen :D dank u voor de hulp :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb zelf de Audi R8 leds, en die branden 100% als de deur geopend is.

Bij gesloten deur branden ze minder fel, de helderheid kan ik dan ik het MFA instellen, minimaal 20% en maximaal 100% helderheid.

 

Rood branden kan dus niet met een Passat boordnet. Je zal zelf iets moeten knutselen dat de spanning omgepoold wordt bij deur open. Tevens dan ook een voorschakelweerstand gebruiken, aangezien de rode leds niet geschikt zijn voor 12V. Het Audi stuurapparaat werkt anders, namelijk stroomgestuurd versus spanningsgestuurd zoals in de Passat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Meest simple oplossing is gewoon om de Audi R8 leds als voetverlichting op de instapverlichting mee te laten schakelen. Tevens dan een 2e rode led erbij plaatsen die mee brandt op de dashboardverlichting. Evt een relais die de rode led afschakelt als de deur open gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan is het meebranden tijdens deur open niet zo'n issue. Alleen even regelen dat bij deur open de bijgeplaatste rode led uit gaat.

Meest eenvoudige oplossing is een relais dat de voeding van de rode led onderbreekt. Relais wordt dan bekrachtigd door de voeding van de witte led.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hiervoor een module gebouwd... Wit met de deur open, rood als de deur gesloten is, en dan is de verlichting regelbaar met de verlichting van de tacho.

Wit is in te stellen met VCDS of MFA.

 

Rood : tijdens rijden, nu alleen nog met 3C8 boordnet, maar ik denk er aan om dit zo te bouwen dat het ook met een 'gewoon' boordnet kan.

Wit : met deur open, als je kontakt uitschakelt, als je binnenverlichting aanschakelt....

 

De module is nog in "proefversie", als ik terug meer tijd heb (als m'n project 'Save the Passat' af is) ga ik de module in een deftige vorm gieten...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit was 1 van mijn eerste mods op de 3C :)

Ik heb onderdeel 8J0 947 409 gebruikt. Er bestaat hier ook een A versie van (8J0 947 409A) maar die ging steeds kapot bij het wisselen van de stroom.

Heb daarnaast een eigen 'Steuergerät' gemaakt dat de stroom automatisch omkeert indien de portieren geopend worden en waarbij de stroom 1 kant op wordt beperkt tot 6V. Overige onderdelen zoals op de eerdere links zijn vermeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden