Ga naar inhoud
  • 1

gordelsignaal


George007

Vraag

Sinds kort doet het fenomeen zich voor dat tijdens het rijden het lampje en de irritante piep van de gordel zich op de meest vervelende momenten zich laat horen.

Bij nader onderzoek blijkt het de gordelschakelaar van de bestuurdersstoel te zijn.

Als ik de gordel wat strakker in de houder drukt stopt het signaal.

Als ik de gordel wat aantrekt krijg ik weer dit signaal.

Dus de fout zit in de schakeling van de gordelhouder, zou dit slijtage kunnen zijn?

Kan dit bijgesteld worden of moet ik een nieuwe gordelhouder monteren?

Hebben jullie enig idee?

Ik hoor het graag?

 

Groetjes George

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je kan je verbruiksmonitor op japanse modus zetten (L/100KM wordt KM/L) , dan wordt je gordelsignaal ook gelijk gedeeltelijk ''weggehaald'', zodra je 'm op contact zet piept ie 3 keer, daarna hoor of zie je geen gordel-piep/signaal meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je kan je verbruiksmonitor op japanse modus zetten (L/100KM wordt KM/L) , dan wordt je gordelsignaal ook gelijk gedeeltelijk ''weggehaald'', zodra je 'm op contact zet piept ie 3 keer, daarna hoor of zie je geen gordel-piep/signaal meer.

Dit zou een optie kunnen zijn.

Dat doe je in VAG-COM?

 

Groetjes George

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, dat kan je instellen met vagcom, alleen hoe dat moet weet ik zelf niet. Als je tijdens het rijden je gordel af doet piept die ook niet en ook geen gordelsignaal op je teller, ik weet niet of je dat erg vind, maar ik wou het nog effe zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wel wispelturig, dat bedoelde ik ook ..... Die instelling wijzigt ook andere dingen zoals verbruikindicatie in km/l.

Kijk en dat wil ik nu weer niet, want wat wordt er anders nog gewijzigd?

 

Groetjes George

 

Zodra je japanse modus aan zet gebeurt er dit, voor zover ik weet.

 

L/100KM -> KM/L

Gordelpiep gaat gedeeltelijk uit, alleen op contact piept die 3 keer en daarna niet meer. Ookal doe je tijdens het rijden je gordel af, dan nog piept die niet.

 

En voor de rest weet ik niet wat er nog meer veranderd wordt, ik heb zelf alleen dat van de verbruiksmonitor en van de gordelpiep gemerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden