Ga naar inhoud
  • 0

zekering standkachel.


passat8630

Vraag

Beste vrienden,

 

op mijn passat staan fabrieksaf, een webasto standkachel.

Alleen werkt de afstandbediening niet, en doordat ik al wat gezocht heb, zou het kunne zijn dat hij niet (meer) gelinkt is met de webasto.

Ik zou daarom de 1A zekering moeten localiseren om deze heel even uit te halen , zodat het systeem kan gelinkt worden met de afstandbediening.

Met spreekt hier van een zwarte 1A zekering, maar waar vind ik deze PRECIES terug?

 

J

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

U mag het niet kwalijk nemen hoor, maar ik ben nogal gesteld op mijn privacy.....

ik wil wel wat vertellen over mijn wagen, het is een passat variant, in moka bruin, leder, panorama dak,truffelzwart leder, standkachel,keyless,lane assist,park assist,front assist,rns510,fontana17",dsg bak,dinamic chasis controll DCC,dynaudio, and many more....

mooi ruime wagen en rijdt best nettjes voor een 2.0 170pk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb trouwens nog een vraag voor de standkachel.

 

Ik weet wanneer de motor koud heeft, roet blijft plakken in de roetfilter, en dat je dus bij vele korte ritten problemen kan krijgen met de roetfilter (verstopping).

Is het dan ook intressant om de standkachel te gebruiken om de motor te verwarmen voor een korte rit, zodat je vlug aan je bedrijfstemperatuur zit .?

 

en de uitlaatgassen van de webasto, gaan deze ook door de roetfilter? of is er een apparte uitlaatje hiervoor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoezo, niet voor de roetfilter doen?

Bij warme uitlaatgassen plakken die toch niet in de filter of heb ik het mis?

Lijkt me wat overdreven, als je geen roet in je filter wil dan kun je het beste de motor helemaal niet starten :mrgreen:. Had ie maar geen roetfilter moeten worden toch..? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is een milieu/apk kwestie. Alle uitlaatgassen die de auto verlaten aan de achterzijde door de uitlaat moeten worden gemeten door de roetmeter, hetzij bij APK (achterhaald vanaf 2006) en bij type goedkeuring. De uitlaat gassen van de standkachel zijn verre van schoon en als de fabrikant de uitlaat onder de auto laat uitkomen tellen ze niet mee voor het euro 5 of euro 6 norm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

daarmee is mijn vraag nog niet beantwoord he....

 

Als ik een korte rit doe, is het dan niet beter om de standkachel in werking te zetten, zodat de motor mooi op bedrijfstemperatuur komt?

Een roetfilter verstopt toch VLUGGER door korte ritten met koude motor? of heb ik het mis...

gezien de standkachel een apparte uitgang heeft voor zijn uitlaatgassen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

klopt. Maar door de manier van inspuiten van de diesel wordt ervoor gezorgd dat het roetfilter snel op werk temp komt. Tijdens het lopen zijn er 2 of 3 voorinspuitingen dan komt de hoofd inspuiting en daarna nog 1 of 2 na inspuitingen. Dit alles zorgt voor een opwarming en rustig lopen. Het roetfilter heeft na ongeveer 5 minuten stat.draaien al een temp van 300 a 400 graden. Dit alles geldt wel voor de commonrail motoren. Pompverstuivers hebben niet zo veel voorinspuitingen. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden