passat8630 Geplaatst 18 december, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 18 december, 2012 Beste vrienden, op mijn passat staan fabrieksaf, een webasto standkachel. Alleen werkt de afstandbediening niet, en doordat ik al wat gezocht heb, zou het kunne zijn dat hij niet (meer) gelinkt is met de webasto. Ik zou daarom de 1A zekering moeten localiseren om deze heel even uit te halen , zodat het systeem kan gelinkt worden met de afstandbediening. Met spreekt hier van een zwarte 1A zekering, maar waar vind ik deze PRECIES terug? J Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ATS Geplaatst 18 december, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 18 december, 2012 nog welkom Koen, ben wel benieuwd naar uw wagen. misschien eens een topic aan maken in ik ben.. en rij... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passat8630 Geplaatst 18 december, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 december, 2012 U mag het niet kwalijk nemen hoor, maar ik ben nogal gesteld op mijn privacy..... ik wil wel wat vertellen over mijn wagen, het is een passat variant, in moka bruin, leder, panorama dak,truffelzwart leder, standkachel,keyless,lane assist,park assist,front assist,rns510,fontana17",dsg bak,dinamic chasis controll DCC,dynaudio, and many more.... mooi ruime wagen en rijdt best nettjes voor een 2.0 170pk... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Lucas Geplaatst 18 december, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 18 december, 2012 Zekering 15 is dit. Echter hier zit veel meer op dan alleen de Telestart. Is dus geen 1A zekering, dat is alleen zo bij achteraf ingebouwde kachels. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passat8630 Geplaatst 18 december, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 18 december, 2012 zou dit dan ook zijn voor de fabriek af versie? en is het dan niet zo dat ik hierdoor iets van zijn geheugen wis als er andere dingen opzitten??? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passat8630 Geplaatst 19 december, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 19 december, 2012 iemand raad? als ik dan die zekering 15 voor enkele seconden verwijder, om mijn t91 te linken, wis ik dan niet ergens een geheugen van iets belangrijks? en zekering 15 bevind zicht dan onder de motorkap neem ik aan? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Lucas Geplaatst 19 december, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 19 december, 2012 Durf het niet te zeggen, ik pak altijd de laptop. Verwacht niet dat het een groot probleem gaat zijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passat8630 Geplaatst 19 december, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 19 december, 2012 o.k. Lusch, dan probeer ik die wel even...deze zit toch onder de motorkap neem ik aan? want ik heb ook zekeringen in het interieur ruimte.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Lucas Geplaatst 19 december, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 19 december, 2012 Nee in het interieur moet je hebben. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passat8630 Geplaatst 19 december, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 19 december, 2012 ah, o.k, bedankt...als ik even tijd heb probeer ik het even uit....ik laat nog wel iets horen... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passat8630 Geplaatst 27 december, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 27 december, 2012 Ik heb net even de zekeringenkast in de binnenruimte van de wagen geopend, aan de kant van de bestuurder. Het deksel kan je er gewoon af klikken. Ik zie zekeringen zitten, alleen zijn deze niet genummerd. Hoe kan ik nu weten welke nummer 15 heeft? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passat8630 Geplaatst 27 december, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 27 december, 2012 hei Lusch, bedankt hoor! het klopt , zekering 15 moest ik hebben. Gewoon even uitgehaald en terug ingestopt, vervolgens binnen de 5 sec op de OFF knop van de afstandbediening gedrukt, en hup, de afstandbediening is aangeleerd..... thanks!!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passat8630 Geplaatst 30 december, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2012 heb trouwens nog een vraag voor de standkachel. Ik weet wanneer de motor koud heeft, roet blijft plakken in de roetfilter, en dat je dus bij vele korte ritten problemen kan krijgen met de roetfilter (verstopping). Is het dan ook intressant om de standkachel te gebruiken om de motor te verwarmen voor een korte rit, zodat je vlug aan je bedrijfstemperatuur zit .? en de uitlaatgassen van de webasto, gaan deze ook door de roetfilter? of is er een apparte uitlaatje hiervoor? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Lucas Geplaatst 30 december, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2012 De standkachel heeft een aparte uitlaat. Tuurlijk is het voor de motor beter als je deze voorverwarmd... denk echter dat je het niet voor het roetfilter hoeft te doen... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passat8630 Geplaatst 30 december, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2012 Hoezo, niet voor de roetfilter doen? Bij warme uitlaatgassen plakken die toch niet in de filter of heb ik het mis? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Lucas Geplaatst 30 december, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 30 december, 2012 Hoezo, niet voor de roetfilter doen? Bij warme uitlaatgassen plakken die toch niet in de filter of heb ik het mis? Lijkt me wat overdreven, als je geen roet in je filter wil dan kun je het beste de motor helemaal niet starten . Had ie maar geen roetfilter moeten worden toch..? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 quattro_rs Geplaatst 30 januari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 30 januari, 2013 Het is een milieu/apk kwestie. Alle uitlaatgassen die de auto verlaten aan de achterzijde door de uitlaat moeten worden gemeten door de roetmeter, hetzij bij APK (achterhaald vanaf 2006) en bij type goedkeuring. De uitlaat gassen van de standkachel zijn verre van schoon en als de fabrikant de uitlaat onder de auto laat uitkomen tellen ze niet mee voor het euro 5 of euro 6 norm. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passat8630 Geplaatst 30 januari, 2013 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 januari, 2013 daarmee is mijn vraag nog niet beantwoord he.... Als ik een korte rit doe, is het dan niet beter om de standkachel in werking te zetten, zodat de motor mooi op bedrijfstemperatuur komt? Een roetfilter verstopt toch VLUGGER door korte ritten met koude motor? of heb ik het mis... gezien de standkachel een apparte uitgang heeft voor zijn uitlaatgassen..... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 quattro_rs Geplaatst 16 februari, 2013 Rapporteer Share Geplaatst 16 februari, 2013 klopt. Maar door de manier van inspuiten van de diesel wordt ervoor gezorgd dat het roetfilter snel op werk temp komt. Tijdens het lopen zijn er 2 of 3 voorinspuitingen dan komt de hoofd inspuiting en daarna nog 1 of 2 na inspuitingen. Dit alles zorgt voor een opwarming en rustig lopen. Het roetfilter heeft na ongeveer 5 minuten stat.draaien al een temp van 300 a 400 graden. Dit alles geldt wel voor de commonrail motoren. Pompverstuivers hebben niet zo veel voorinspuitingen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
passat8630
Beste vrienden,
op mijn passat staan fabrieksaf, een webasto standkachel.
Alleen werkt de afstandbediening niet, en doordat ik al wat gezocht heb, zou het kunne zijn dat hij niet (meer) gelinkt is met de webasto.
Ik zou daarom de 1A zekering moeten localiseren om deze heel even uit te halen , zodat het systeem kan gelinkt worden met de afstandbediening.
Met spreekt hier van een zwarte 1A zekering, maar waar vind ik deze PRECIES terug?
J
Link naar reactie
Delen op andere sites
18 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten