Ik heb een leuke diagnose vraag; het volgende is aan de hand.
Een week geleden heb ik drie kwartier in de auto gezeten; radio aan, sleutel op contact blower aan.
Toen ik weg wilde rijden draaide de startmotor een keer rond...geen start..
tijdens het verplaatsen van de auto om accu's aan elkaar te hangen startte hij wel in een keer (zonder hulp)!
Afgelopen zaterdag kreeg ik na het starten een accu lampje. tijdens het wegrijden ging deze een keer of 4 aan en uit..
na een paar honderd meten kreeg ik de foutmelding 'Generator Werkstatt' . Vervolgens 'snokte' de auto een keer en gingen alle foutmeldingen weg....wel meen ik sinds dat moment te horen dat de motor meer gromt bij stationair lopen.
Nu parkeerde ik gisteren scherp in... en bij het volledig uitsturen begint er iets jankend te piepen.
Dit suggereert de pomp van de stuurbekrachtiging die hard moet werken... of dat de multiriem te slap hangt.. misschien een poellie krom...
Na verschillende topics gelezen te hebben ben ik er nog niet helemaal uit; is het de poellie van bv de dynamo; of toch de pomp van de stuurbekrachtiging?!
de auto heeft 270k gelopen; bij 255k is de d-riem vervangen met de rollen (niet de multiriem) en bij 226k is de dynamo vervangen; (zit bij een (revisie) dynamo er een nieuwe vrijlooppoellie op?!)
Goed, ik hoop dat een van jullie mij inzicht kan geven!
Vraag
Hugh
goedemorgen!
Ik heb een leuke diagnose vraag; het volgende is aan de hand.
Een week geleden heb ik drie kwartier in de auto gezeten; radio aan, sleutel op contact blower aan.
Toen ik weg wilde rijden draaide de startmotor een keer rond...geen start..
tijdens het verplaatsen van de auto om accu's aan elkaar te hangen startte hij wel in een keer (zonder hulp)!
Afgelopen zaterdag kreeg ik na het starten een accu lampje. tijdens het wegrijden ging deze een keer of 4 aan en uit..
na een paar honderd meten kreeg ik de foutmelding 'Generator Werkstatt' . Vervolgens 'snokte' de auto een keer en gingen alle foutmeldingen weg....wel meen ik sinds dat moment te horen dat de motor meer gromt bij stationair lopen.
Nu parkeerde ik gisteren scherp in... en bij het volledig uitsturen begint er iets jankend te piepen.
Dit suggereert de pomp van de stuurbekrachtiging die hard moet werken... of dat de multiriem te slap hangt.. misschien een poellie krom...
Na verschillende topics gelezen te hebben ben ik er nog niet helemaal uit; is het de poellie van bv de dynamo; of toch de pomp van de stuurbekrachtiging?!
de auto heeft 270k gelopen; bij 255k is de d-riem vervangen met de rollen (niet de multiriem) en bij 226k is de dynamo vervangen; (zit bij een (revisie) dynamo er een nieuwe vrijlooppoellie op?!)
Goed, ik hoop dat een van jullie mij inzicht kan geven!
mvg
henk
passat 1.9tdi, 2002, 270k
Link naar reactie
Delen op andere sites
11 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten