Ga naar inhoud
  • 0

Ophanging onderhanden nemen


Marco456

Vraag

Even wat spullen besteld want tijden de apk liet de monteur me wat problemen zien. Geen afkeur :)

Draagarm rubbers versleten en uitgedroogd en schokdemper lv was zweterig, hoes schokdemper achter kapot.

 

Dit maar besteld:

post-4299-1423827950,4344_thumb.jpg

FEBI BILSTEIN draagarmrubber 24390

post-4299-1423827950,8875_thumb.jpg

Moog draagarmrubber VO-SB-5010

post-4299-1423827950,95_thumb.jpg

Eibach verlagingsveren 30mm

post-4299-1423827951,0125_thumb.jpg

Weitec gasdruk sportschokdempers Type nr: 61W10042 / 616110042

En ook voor achteren!

 

Nu wil ik zit samen met kameraad (lees auto monteur vooral peugeot) op een zondag er onder schroeven.

Dus dan is het wel makkelijk dat we alles bij de hand hebben.

 

Zijn er nog dingen die ik moet controleren of extra moet bestellen?

 

En altijd handig zijn wat tips voor de snelste werk volgorde!

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Mooie set hoor daar ga je veel plezier van krijgen.

 

Ik heb bij mijn 3C bij ongeveer 175.000 km eerst een KW verlagingsset met dempers gemonteerd maar daarna reed de auto nog niet zoals ik dat wilde. Daarom daarna ook de draagarmrubbers (voor en achter) en alle stabilisatorstangen (voor en achter) laten vervangen. Daarna reed de auto pas weer als een nieuwe. Ik zou die dus zeker mee bestellen want het maakt echt een wereld van verschil. Qua werkvolgorde kan ik je niet van advies zijn want ik laat aan mijn auto sleutelen. Ik weet wel dat de draagarmrubbers achter een lastig karweitje is want daarvoor moet het subframe los. Anders krijg je de bout aan de bijrijders kant er niet uit. Succes met de montage!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat me opvalt, is dat je merk spul koopt en dan weitec dempers :blink:

Of heb ik een verkeerd beeld van weitec?

Enige wat ik er van weet en heb onthouden, is dat maatje, die regelmatig setjes moest monteren, zei dat dat 'niet zo' was.

Maar dat is minimaal 10 jaar terug, kan ondertussen anders zijn.

 

De eibach veren zijn iig een top aankoop naar mijn ervaring.

Alleen ik heb een eibach/billstein samenwerking set gekocht.

maw, op elkaar af gestemd.

 

Bij mij gaven de veerpoten voor flink oponthoud, de oude wilde er niet uit, de nieuwe er niet in, wegens oxidatie in deel waar de veepoot in klemt. En mijn auto was net 4 jaar op dat moment. En zorg voor achter voor een goed passende veer spanner, scheelt je veel werk....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Om de voorste schokdemper eruit te halen moet de aandrijfas bout dan los of is dat zo te doen?

En welke dop past daar op?

 

Ja, die moet los en kan erg vast zitten.

 

Ligt eraan of er een bout met zeskant of 12 kant dop 24 opzit, bout moet je tevens vervangen. Bij de dealer krijg je alleen nog de 12 kant. Daarnaast heb een veelkantdop nodig om bout aan de veerpoot los te krijgen. Zorg bij loshalen asbout ervoor dat je hem niet helemaal losdraait voor je de wagen opkrikt anders beschadig je het wiellager. Je kunt het beste de handleiding van Etka volgen voor aandraaimomenten etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Weet jij zo nog welke maat dat is? Van allebei? 6 kant heb ik tot 32

 

De Poly-imbusbout waarmee de schokbreker in het draagarmlichaam vastzit is dop veelkant 14

 

Asbout is 12 kant 24 zoals ik al schreef, oude type bout weet ik niet, denk zeskant 24 maar dat kun je zelf zo controleren door het naafkapje eraf te wippen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo 1 avond zit er op, rechts vielt helemaal niet tegen zat er met 3 uurtjes in! Maar links is geen feest alles ligt er af op de draagarm na. De DSG bak hangt voor de bout van het draagarm rubber! Dus moet het subframe zakken, de motor op tillen zal ik maar niet doen.

 

Morgen weer verder klussen! Zonder hulpje (dat was wel erg handig)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

man man die rubbers in de draagarmen trekken is een ware hel

ze er uit krijgen is al een hele onderneming

ik snij ze meestal over met de slijpschijf en klop ze er dan uit , voor ze er in te trekken alles goed invetten en een speciale tool er voor wat met lagertjes en bussen werkt en zo trek je die rubber er weer in

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat vond ik het niet zo heel erg, eruit gaat ze zo met een 3 poot poeli trekker en dan er in tussen de bankschroef met veel vaseline en het laatste stukje weer met de poeli trekker er in gedraaid met een bout in het gat. Moet hem nog even laten uitlijnen. Stuurt weer lekker strak.

 

Vrijdag avond met 2 man 4 uur gesleuteld en vandaag bijna alleen 7 uur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden