Marco456 Geplaatst 20 november, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 20 november, 2012 Even wat spullen besteld want tijden de apk liet de monteur me wat problemen zien. Geen afkeur Draagarm rubbers versleten en uitgedroogd en schokdemper lv was zweterig, hoes schokdemper achter kapot. Dit maar besteld: FEBI BILSTEIN draagarmrubber 24390 Moog draagarmrubber VO-SB-5010 Eibach verlagingsveren 30mm Weitec gasdruk sportschokdempers Type nr: 61W10042 / 616110042 En ook voor achteren! Nu wil ik zit samen met kameraad (lees auto monteur vooral peugeot) op een zondag er onder schroeven. Dus dan is het wel makkelijk dat we alles bij de hand hebben. Zijn er nog dingen die ik moet controleren of extra moet bestellen? En altijd handig zijn wat tips voor de snelste werk volgorde! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 W E Geplaatst 20 november, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 20 november, 2012 Mooie set hoor daar ga je veel plezier van krijgen. Ik heb bij mijn 3C bij ongeveer 175.000 km eerst een KW verlagingsset met dempers gemonteerd maar daarna reed de auto nog niet zoals ik dat wilde. Daarom daarna ook de draagarmrubbers (voor en achter) en alle stabilisatorstangen (voor en achter) laten vervangen. Daarna reed de auto pas weer als een nieuwe. Ik zou die dus zeker mee bestellen want het maakt echt een wereld van verschil. Qua werkvolgorde kan ik je niet van advies zijn want ik laat aan mijn auto sleutelen. Ik weet wel dat de draagarmrubbers achter een lastig karweitje is want daarvoor moet het subframe los. Anders krijg je de bout aan de bijrijders kant er niet uit. Succes met de montage! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marco456 Geplaatst 21 november, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 november, 2012 Van de achterschokdemper is de beschermhoes af gescheurd/gebroken weet iemand het nummer daar van? na ff google lees ik dat er een Aanslagrubber achter is voor een sportonderstel dus die zal ik moeten hebben!? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 oele Geplaatst 21 november, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 21 november, 2012 Wat me opvalt, is dat je merk spul koopt en dan weitec dempers Of heb ik een verkeerd beeld van weitec? Enige wat ik er van weet en heb onthouden, is dat maatje, die regelmatig setjes moest monteren, zei dat dat 'niet zo' was. Maar dat is minimaal 10 jaar terug, kan ondertussen anders zijn. De eibach veren zijn iig een top aankoop naar mijn ervaring. Alleen ik heb een eibach/billstein samenwerking set gekocht. maw, op elkaar af gestemd. Bij mij gaven de veerpoten voor flink oponthoud, de oude wilde er niet uit, de nieuwe er niet in, wegens oxidatie in deel waar de veepoot in klemt. En mijn auto was net 4 jaar op dat moment. En zorg voor achter voor een goed passende veer spanner, scheelt je veel werk.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 22 november, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 22 november, 2012 Misschien heb je voor het voorste deel hier nog iets aan! Zorg i.i.g. dat je alle moeren en bouten een paar dagen van te voren goed in de WD 40 spuit. viewtopic.php?f=193&t=45024 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marco456 Geplaatst 28 november, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 november, 2012 Om de voorste schokdemper eruit te halen moet de aandrijfas bout dan los of is dat zo te doen? En welke dop past daar op? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 29 november, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 29 november, 2012 Om de voorste schokdemper eruit te halen moet de aandrijfas bout dan los of is dat zo te doen?En welke dop past daar op? Ja, die moet los en kan erg vast zitten. Ligt eraan of er een bout met zeskant of 12 kant dop 24 opzit, bout moet je tevens vervangen. Bij de dealer krijg je alleen nog de 12 kant. Daarnaast heb een veelkantdop nodig om bout aan de veerpoot los te krijgen. Zorg bij loshalen asbout ervoor dat je hem niet helemaal losdraait voor je de wagen opkrikt anders beschadig je het wiellager. Je kunt het beste de handleiding van Etka volgen voor aandraaimomenten etc. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marco456 Geplaatst 29 november, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 november, 2012 Weet jij zo nog welke maat dat is? Van allebei? 6 kant heb ik tot 32 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 29 november, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 29 november, 2012 Weet jij zo nog welke maat dat is? Van allebei? 6 kant heb ik tot 32 De Poly-imbusbout waarmee de schokbreker in het draagarmlichaam vastzit is dop veelkant 14 Asbout is 12 kant 24 zoals ik al schreef, oude type bout weet ik niet, denk zeskant 24 maar dat kun je zelf zo controleren door het naafkapje eraf te wippen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marco456 Geplaatst 30 november, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 november, 2012 Zo 1 avond zit er op, rechts vielt helemaal niet tegen zat er met 3 uurtjes in! Maar links is geen feest alles ligt er af op de draagarm na. De DSG bak hangt voor de bout van het draagarm rubber! Dus moet het subframe zakken, de motor op tillen zal ik maar niet doen. Morgen weer verder klussen! Zonder hulpje (dat was wel erg handig)! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 guyke Geplaatst 1 december, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 1 december, 2012 man man die rubbers in de draagarmen trekken is een ware hel ze er uit krijgen is al een hele onderneming ik snij ze meestal over met de slijpschijf en klop ze er dan uit , voor ze er in te trekken alles goed invetten en een speciale tool er voor wat met lagertjes en bussen werkt en zo trek je die rubber er weer in Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marco456 Geplaatst 1 december, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 december, 2012 Dat vond ik het niet zo heel erg, eruit gaat ze zo met een 3 poot poeli trekker en dan er in tussen de bankschroef met veel vaseline en het laatste stukje weer met de poeli trekker er in gedraaid met een bout in het gat. Moet hem nog even laten uitlijnen. Stuurt weer lekker strak. Vrijdag avond met 2 man 4 uur gesleuteld en vandaag bijna alleen 7 uur. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marco456 Geplaatst 8 december, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 8 december, 2012 Zo dit is het geworden: Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 W E Geplaatst 8 december, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 8 december, 2012 Ziet er goed uit! Niet te laag maar wel lekker strak. Is ie niet te stug geworden? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marco456 Geplaatst 8 december, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 8 december, 2012 Het gaat net vind ik, het 30 mm. Dus dat valt wel mee! Drempels niet te hard over heen anders schraapt die Zit alleen nog 1 kraakje in als ik stuur en rem hoor ik soms knak. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Marco456
Even wat spullen besteld want tijden de apk liet de monteur me wat problemen zien. Geen afkeur
Draagarm rubbers versleten en uitgedroogd en schokdemper lv was zweterig, hoes schokdemper achter kapot.
Dit maar besteld:
FEBI BILSTEIN draagarmrubber 24390
Moog draagarmrubber VO-SB-5010
Eibach verlagingsveren 30mm
Weitec gasdruk sportschokdempers Type nr: 61W10042 / 616110042
En ook voor achteren!
Nu wil ik zit samen met kameraad (lees auto monteur vooral peugeot) op een zondag er onder schroeven.
Dus dan is het wel makkelijk dat we alles bij de hand hebben.
Zijn er nog dingen die ik moet controleren of extra moet bestellen?
En altijd handig zijn wat tips voor de snelste werk volgorde!
Link naar reactie
Delen op andere sites
14 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten