Ga naar inhoud
  • 0

Vermogen onderin soms geheel weg. LMM is al vervangen.


Jbrunet

Vraag

Beste Forummers, het gaat om mijn Passat 3B TDI Limousine uit 2000, gechipt naar zo'n 150PK, 6 bak (364000km). Het begon ongeveer zo'n 6-8 maanden terug dat ik merkte dat hij wat minder goed onderin op trok (in hield) om vervolgens als een wilde weg te spuiten. Dat soepele vlotte onderin was weg. Tijd lang gezocht, gegoogled en niets kunnen vinden. De auto wordt normaal en tijdig onderhouden en voor zover ik weet wordt en is alles netjes vernieuwd wat bij beurten gedaan moet worden. De zomer kwam eraan en omdat we weer met onze +/- 1500KG zware caravan naar Spanje wilden gaan maakte ik mij toch wat zorgen. Weer langs Maas geweest, en de BC uit laten lezen en weer niets kunnen vinden. Op de terugweg uit Spanje na zo'n 200 km na een plas stop wilde hij helemaal niet meer vooruit en deed de turbo niets meer. Het was toen vreselijk heet. Omdat ik vreesde voor de turbo durfde ik niet meer verder en heb ik gelijk de ANWB gebeld. Lang verhaal kort. Bij een VW dealer in Nimes gebracht, die hebben er 3 dagen over gedaan om het verkeerde onderdeel te bestellen (LMM) en dat ging nog eens 2 dagen duren. Dus door de ANWB met een vervangende auto naar huis gereden (ook dat was een drama met gloednieuwe Insignia's). (inmiddels wist ik dat de turbo zelf in orde was). Na 2 weken was Aad Passaat weer ongerepareerd terug en toen ik hem startte reed hij weer goed zoals voorheen. Daar baalde ik vreselijk van, hoop ellende, 6 dagen over een terugreis allemaal voor niets. Toch maar de LMM vervangen zoals ze mij in Frankrijk hadden geadviseerd. In eerste instantie leek het erop dat hij weer goed reed (althans de eerste km's deed de turbo het weer helemaal niet, maar na een ritje van 10 km en een keer de motor uit gezet te hebben werd hij feller en feller. Na enkele dagen werd het weer minder en begon hetzelfde inhouden onderin weer. Op sommige hele vochtige dagen dan deed de turbo helemaal niet meer mee en na een tijd weer wat meer. Om zeker te zijn dat er geen valse lucht werd aangezogen heb ik de LMM er weer uit gehaald en O-ring vervangen, de luchtfilter kast schoon gemaakt en een nieuwe lucht filter erin gezet. De oude zag er wel heel erg vies en vuil uit... Weer een proefrit met aan het begin geen turbo die meedeed. Na een stop en de motor weer uit en aan gezet te hebben weer naar huis en weer merkte ik het zelflerende van de LMM en BC en opeens was het vermogen weer terug. Ik blij, dat was het (de vuile lucht filter) dacht ik. Geheel trots. Tot ik vanmorgen weer een stuk ging rijden en hij weer onderin inhield (weer een vochtige dag). Wat later op de dag na verschillende ritjes werd het vermogen zelfs een stuk minder met veel inhouden.

Nu weet ik het niet meer. Het valt mij wel op dat het veel met vochtig weer te maken kan hebben.

Kan iemand mij svp. adviseren waar ik nog meer naar kan en moet kijken. Wil zo graag weer lekker normaal en vlot rijden

zoals hij altijd deed.

Kleine opmerking, dat de nieuwe LMM er iets anders uitziet dan de oude. Althans ik het leek er op dat ik bij de oude een metalen voel draadje duidelijk zag lopen en bij de nieuwe zit dat draadje meer in een plastic huisje.

 

Sorry voor het hele epistel. Alvast dank en mvgr, JeffBr.

 

LMM er anders uit dan de originele (duidelijk een draad lopen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden