Ga naar inhoud
  • 0

PROBLEMOS PROBLEMOS PROBLEMOS


rovama

Vraag

Helaas, het schijnt niet lang goed te kunnen gaan.

Vorige week tijdens de APK kwam de monteur tot de ontdekking dat er drie vacuüm slangen stuk waren. Allemaal laten vervangen. Auto remt beter en leek iets beter te rijden echter komt niet meer boven de 160 uit. Beetje vreemd voor een 1.8 T. Auto trekt behoorlijk op tot 140 krijgt het dan zwaar, schakelt ook niet door, en komt met moeite naar de 160. Ik denk aan de LMM? Misschien nog een lekke vacuüm slang? Ik hoor graag jullie suggesties. Uitlezen bij VW geeft niets aan en voor dinsdag staat staat de tiptronic op de lijst voor nieuwe olie en filters. Misschien moet ik dat eerst afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Kan veel zijn... o.a. je luchtmassameter idd.

 

Denk o.a. aan:

 

- Lek in de intercoolerslang / buis / of intercooler zelf

- luchtmassameter

- verstopte katalysator: te veel tegendruk (heb je je originele uitlaatsysteem nog)

- drukregelaars voor de turbo (bij TDI's de N75 magneetklep)

- is de turbo nog regelbaar, dus geen vastzittende schoepen?

 

Voor alles geldt: laat je computer uitlezen door iemand met bijv. VAG-com.

Dan weet je wat er aan de hand is.... 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben helemaal niet technisch. Ik heb geen idee of de turbo goed werkt of dat het een ander probleem is :?: . Ik signaleer wel dingen maar heb te weinig technische bagage om de vinger op de zere plek te leggen :? . Na het olie- en filter vervangen in de tiptronic ga ik dinsdag verder, laten, speuren.

Bedankt voor de suggesties. :wink:

 

PS. Ik ken niemand met VAG com.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren nieuwe bakolie en filter in de tiptronic. Laten doen bij ATS in Rijswijk. Ze keken daar een beetje raar op toen ik met mijn printje van deze topic over bakolie verversen kwam aanzetten :roll: Met name de "harde" temperaturen :?: Nadat ik met de auto naar Rijswijk was gereden, ongeveer 8 kilometer, is de auto direct op de brug gegaan en is de de olie en het filter vervangen, de bak en magneten schoongemaakt en de randen schoongeschraapt. Ik kon de olie opvangen, bekijken, met m'n vingers aanraken enz. Helemaal niet warm. Dat komt volgens de monteur door de olie koeler :!: Tiptronic schakelt nu nog soepeler. Rest van het probleem krijgt een vervolg na volgende week

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden