Ga naar inhoud

Poetsmachines


VisionRoy

Aanbevolen berichten

  • 6 months later...
ikenmijnkois, interessant dit ga ik volgen. Wil ook ook graag aan de polijstmachine, vind het alleen verschrikkelijk lastig een goed type uit te kiezen. De Mequiars pads moeten er in ieder geval zonder problemen oppassen..

 

me too...

(Helaas dus nog geen ervaringen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pads kan je gewoon in de wasmachine doen, maar let op: NIET met wasverzachter, want dan werkt hij niet zo goed meer (werd op de poetsmeeting in Lichtervoorde verteld)

 

Dan ben je zeker verkeerd voorgelicht, want Meguiars adviseert niet voor niets dat je de pads niet in de wasmachine moet doen!

 

Het velcogedeelte achterop de pad gaat dan losraken en dan is je padje á 30 euro kapot :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben eerlijk gezegd behoorlijk teleurgesteld ....

Ik heb niet echt het idee dat ik iets bereikt heb wat ik niet met de hand had kunnen bereiken. De swirls zijn iets minder, maar ze zijn zeker niet weg ...

 

Doe ik iets verkeerd ? Moet ik hem langer op 1 plek houden, moet ik er meer kracht op zetten ?

 

Verder viel me op dat #83 heeeel erg moeilijk uit te poetsen is. Is dat normaal ?

 

Roy, met een excentrische machine kun je uiteindelijk hetzelfde bereiken als met een roterende machine, het vergt alleen veel meer tijd! Een rotary gaat nu eenmaal veel sneller...

 

De M83 of #83 moet je blijven door "buffen" totdat deze bijna verdwenen is, soort vaselinekleurig moet je zien. Daarna kan je zo afnemen met een supreme shine microfiber :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

een vriend van mij heeft een poets bedrijf en auto handel

hij heeft een schuur aparaat een bosch die heeft een ronde schijf en die roteerd en beweegt te gelijkertijd

je kan er schuurpapier op klikken doormiddel van klittband maar je hebt dus ook poets schijven voor deze machine

das gewoon een dikke ronde spons die je er op doet

poetsgoed erop en zet sok poetsen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden