Ga naar inhoud
  • 0

Gillende ecc


pyro

Vraag

Hallo allemaal,

 

Ik heb een passat uit 2003, v6 4motion.

Als ik de ecc aanzet dan komt er na een paar seconden ( varieert tussen 2 en 10 sec.) een gillend geluid uit t dashboard zoals je vroeger nog wel eens hoorde bij auto's met een te losse V-snaar. geluid is echt heel hard dus laat de ecc maar uitstaan op t moment.

De boel blaast wel en als ik m harder laat blazen wordt t geluid ietsjes harder ( niet hoger).

Zou graag zelf als eerste willen kijken waar het euvel zit voordat ik m naar de dealer breng.

Iemand een eerste idee waar te kijken/ wat te doen?

Tnx!

 

Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Gast Christiaan_VF

Werkte de ECC (koud?) nog wel voordat deze geluid ging maken? Ik heb het vermoeden dat er te weinig koude middel in je airco systeem heeft gezeten waardoor de pomp "drooggelopen" is. Wanner heeft de airco voor het laatst onderhoud gehad / bijgevuld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Christiaan,

Bedankt voor je reactie. Ik heb de auto nog niet zo lang en had geen enkele sevice historie.

Kom net van de dealer voor aankoop van een klein onderdeel en heb ook meteen historie mogen inzien.

Laatste (geregistreerde) onderhoud eind 2006....

Dus jouw vermoeden zal het wel zijn want wordt idd niet koud.

 

Heb meteen enkele prijzen opgevraagd:

Onderhoud + bijvullen airco € 110,-

Geurbehandeling airco €60,-

Inleren sleutel ( als gevolg van vervangen comfort control module) tussen de € 55 -75

Onderhoudsbeurt : € 525,-

Distributieriem vervangen €615,- (na 6 jaar of 120.000km) die van mij is van 2003 met 80.000km dus zou moeten qua tijd...

Dan ook meteen waterpomp: €130,-

 

Pfff.. Maar eens hard nadenken wat ik wel en niet wil laten doen... en bij wie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hallo Christiaan,

Bedankt voor je reactie. Ik heb de auto nog niet zo lang en had geen enkele sevice historie.

Kom net van de dealer voor aankoop van een klein onderdeel en heb ook meteen historie mogen inzien.

Laatste (geregistreerde) onderhoud eind 2006....

Dus jouw vermoeden zal het wel zijn want wordt idd niet koud.

 

Heb meteen enkele prijzen opgevraagd:

Onderhoud + bijvullen airco € 110,-

Geurbehandeling airco €60,-

Inleren sleutel ( als gevolg van vervangen comfort control module) tussen de € 55 -75

Onderhoudsbeurt : € 525,-

Distributieriem vervangen €615,- (na 6 jaar of 120.000km) die van mij is van 2003 met 80.000km dus zou moeten qua tijd...

Dan ook meteen waterpomp: €130,-

 

Pfff.. Maar eens hard nadenken wat ik wel en niet wil laten doen... en bij wie...

 

 

Distributieriem vervangen voor 615 euro in de btw :?:

 

en is dat met oem spullen of ander merk

1.Distributieriem set

2.waterpomp met thermostaat

3.riemspandemper met V-riem voor airco,stuurbe...

4. met arbeit :?:

5.ex btw prijs

 

alleen voor de oem spullen ben je al zo 509 ex btw kwijt :shock: voor de v6-30v

 

Groejes Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Barry, tnx voor de tip. Lijkt me leuk maar helaas 13 okt gaat me niet lukken met 2 sportende kids. En 45€ is zeker mooie prijs, al is Lochem niet bij mij om de hoek :-) Ik zal eens bij mij inde buurt kijken.

@Fai, dit zijn de prijzen zoals door de dealer aangegeven. Ga er toch zeker vanuit dat t incl arbeidsloon is. De waterpomp is wel apart 130,-

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@Barry, tnx voor de tip. Lijkt me leuk maar helaas 13 okt gaat me niet lukken met 2 sportende kids. En 45€ is zeker mooie prijs, al is Lochem niet bij mij om de hoek :-) Ik zal eens bij mij inde buurt kijken.

@Fai, dit zijn de prijzen zoals door de dealer aangegeven. Ga er toch zeker vanuit dat t incl arbeidsloon is. De waterpomp is wel apart 130,-

 

 

de arbeidsloon bij de vw =109,00 per uur in de BTW van 21%

 

en ik denk dat geen arbeidsloon erbij zit

 

want voor 509 ex spullen met btw van 21% zit je 615,89 euro

 

en zo klus zit er zekker paar uren er in 4 a 6 uur werk :?:

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden