Ga naar inhoud
  • 0

Knipperlicht en Lambdasonde


Max

Vraag

Na een paar duizend kilometers dan toch de eerste problemen met m'n karretje.

Eerst krijg ik een melding van het motormanagement, laten uitlezen en hij geeft aan dat de lambdasonde defect is.

storing door de computer eruit laten halen en vele kilometers gereden en nu heb ik het weer. Ik merk echter geen verschil in verbruik of dat de motor slecht loopt. Vraag 1: moet de sonde schoon gemaakt worden of toch maar vervangen?

Gisteren het tweede probleem. Het knipperlicht doe het niet naar behoren. Hij knippert één keer daarna niets meer. Je hoort het tikken dan ook niet meer. Vraag 2: heb ik het goed dat dit het relais betreft of kan dit iet anders zijn. de alarm lichten doen het wel.

 

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

1: is meestal niet de lambda maar LMM, lambda "krijgt" echter de code. graag even de foutcodes posten.

2: relais in de waarschuwingslichten schakelaar is defect. de hele schakelaar moet vervangen worden, voor een passat met een trekhaak is er een zwaardere versie beschikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

1:codes moet ik even vragen en zodra ik ze heb geef ik ze door 2: als ik de hele schakelaar moet vervangen betekent dit dat ik het stuur moet demonteren of is hier een eenvoudige oplossing voor? Ik begrijp alleen niet wat de trekhaak ( heb ik trouwens ) hier mee van doen heeft. En wat kost zoiets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De alarmlichten werken normaal dan mag ik er van uit gaan dat het toch niet die schakelaar betreft die kapot is.

Ik moet er wel bij vertellen dat ik van elektronica weinig verstand heb en daarom ook niet begrijp wat die schakelaar met de richtingaanwijzer te maken heeft. dat van de trekhaak kan ik me nu wel voorstellen en als het dat is wat je aangeeft zal ik het zeker met een zwaardere vervangen. Ik heb even op internet rond gezocht voor de LLM en ik denk dat je daar een punt hebt, ik ga kijken of ik de codes zo spoedig mogelijk kan opsnorren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het heeft even geduurd maar ik heb de foutcodes die aangeven dat de Lambdasonde kapot is.

Hij geeft code Poo36 en P0136. Volgens de garage is dit de verwarmingsspoel van de tweede Lambdasonde, dus de sonde die na de Kat zit. Mischien kunnen jullie iets met de codes. het knipperlicht is weer in orde en het was zoals jullie hebben aangegeven, de alarmlichtschakelaar, bedankt voor de info en het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan zou ik gewoon de 2e lambda vervangen, beste is om deze ff bij de dealer te bestellen.

Stuur desnoods ff een mailtje naar Autohaas in Zutphen(klik op banner) voor een prijs. Waarschijnlijk komt er wel een nieuw type stekker aan(wordt meegeleverd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden