Ga naar inhoud
  • 0

Andere bandenmaat mogelijk??? (nu 235/45/17)


Nick2803

Vraag

Hallo,

 

De titel verraad de vraag al.

Mijn passat is een rijdende klankkast.

De auto moet hoogstwaarschijnlijk uitgelijnd worden en ik ben nodig toe aan nieuwe banden.

Ik heb nu gecupte vredesteins onder de auto zitten in de maat 235-45-17 94Y op een setje Monte Carlo velgen.

Is het mogelijk om een setje 225-45-17 eronder te laten zetten? OF zit ik dan aan een compleet andere maat.

Als ik alleen de breedte verander naar een maatje kleiner, dan verander ik de omtrek niet, dus wijkt de km teller niet af.

 

Ik maak ongeveer 40.000 snelwegkilometers per jaar. De band moet dus slijtvast zijn en hoe minder decibels, hoe beter.

Ik ben er wel uit dat ik een A merk als Michelin of Continental wil.

 

Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een andere maat band dan 235 op de velg?

 

En in hoeverre is het van belang dat ik me houdt aan de 94Y?

Het is een 2.0 TDI die echt geen snelheden van 300 haalt. Ik rijdt zelf al nooit 200.

 

Advies please????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben blij dat je het zegt.

Ik zie echter op onderstaande link dat het verschil minimaal is.

 

http://www.automotiveweb.nl/tools/9/ban ... -berekenen

 

En aangezien de auto niet geijkt is, neem ik dat minimale verschil maar voor lief.

Als ik de 45 maat verander naar 50, dan wordt het verschil te groot met een negatieve uitkomst voor mij.

 

Lastig keuze maken trouwens voor banden. Voor 1 bandenmaat van 1 merk zijn gewoon tientallen banden te koop. Wat is het verschil dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ben blij dat je het zegt.

Ik zie echter op onderstaande link dat het verschil minimaal is.

 

http://www.automotiveweb.nl/tools/9/ban ... -berekenen

 

En aangezien de auto niet geijkt is, neem ik dat minimale verschil maar voor lief.

Als ik de 45 maat verander naar 50, dan wordt het verschil te groot met een negatieve uitkomst voor mij.

 

Lastig keuze maken trouwens voor banden. Voor 1 bandenmaat van 1 merk zijn gewoon tientallen banden te koop. Wat is het verschil dan?

 

verschil is inderdaad minimaal, maar bij ons in .be mag je dan ook maar max 'n procentje of twee afwijken (ongeveer, weet het precieze getal niet uit men hoofd) en zit je daar over, dan is dat afkeur op wat jullie de APK zouden noemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden