Ga naar inhoud
  • 0

VAG-COM/VDS-Pro/KWP2000


VWV5

Vraag

VAG-COM en VDS-Pro, hier kun je een hoop leuke dingen mee aanpassen. Ik heb nog niets voorbij zien komen over KWP2000. Je kunt hier wagens mee flashen, dat wil zeggen de ECU van je wagen uitlezen en opslaan en eventueel vervangen voor een verbeterde of aangepaste versie. Ik heb mijn wagen laten chippen, en ik zou dit graag opslaan zodat ik bij eventuele problemen de ECU terug kan plaatsen. Ik kom op eBay allerlei vormen tegen, maar mijn wagen staat niet in de software van de aangeboden KWP2000 flaschers. :( Is er misschien een andere mogelijkheid om de ECU te kopiëren in bv VDS-Pro. Of zit er bij zo’n flascher een mogelijkheid om je ECU te saven zonder dat deze in de lijst staat. :|

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zal de gebruiksaanwijzing eens doorlezen, want ik heb gezien met wat voor programma de ECU bij mijn wagen is geprogrammeerd, ik heb hier een handleiding en een demo versie van. Het lijkt me sterk dat de software is voorzien van een codering, dat hebben ze bij de reguliere garage toch zo door? En aangezien er heel veel lease wagens worden gechipt waarvan de gebruiker niet wil dat een andere partij dit kan registreren of kan waarnemen. Vooral in België blijkt dit nog al een aandachtspunt te zijn. Ik dacht zelfs dat de belasting daar gekoppeld is aan vermogen? Je gaat ook niet veel info vinden over dit fenomeen, omdat de chip bedrijven dit angstvallig geheim houden. Er wordt momenteel goed verdient aan het chippen van wagens. Feit is wel dat je met de KWP2000 zelf je wagen kan Flaschen als er de juiste software van je ECU wordt bij geleverd. Dit is met de meeste diesels wel het geval. Als deze software er niet bij zit, kun je ook via eBay wel aan software komen. Er wordt hier wel voor gewaarschuwd dat deze software soms 50% vermogenwinst geeft, dit kan wel even leuk zijn, maar dat dit niet goed is voor de motor spreekt voor zich.

Zoals ik al aangaf is er niet veel te vinden over het zelf flaschen of chippen van je ECU.

Ik heb ook geen KWP2000 aangaschaft omdat mijn wagen op benzine rijd, en dit is blijkbaar niet interessant om deze in de software mee te nemen. Ander had ik er zeker 1tje aangeschaft. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden