Ga naar inhoud
  • 0

HULP gevraagd :) RCD310 inbouwen morgen...


Insane J

Vraag

Ik kan vanavond een rcd310 kopen voor een leuk prijsje en ga morgen naar VVT in Marum. Daar in de buurt woont Gerd Jan en die is bereid mij te helpen met de inbouw van dit systeem en eventueel nog wat andere leuke gadgets 8-) thnx Gerd!

 

Echter weet de verkoper van dit rcd310 systeem mij alleen te vertellen dat dit systeem uit de golf plus uit 2007 van haar broer kwam omdat hij er een navigatiesysteem in heeft gezet. Het boekje heeft ze er gewoon bij maar ze weet niets van een code en dacht dat er geen code nodig was...

 

Kan iemand mij vertellen of je daadwerkelijk een code nodig hebt? Zo ja, hoe kom ik daar dan aan? Staat die soms in het boekje?

 

En ten tweede, is er een verloopstekker nodig wanneer ik dit rcd310 systeem in mijn 3c van 2005 wil zetten? of past de bedrading 1 op 1?

 

bedankt alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik had een RCD500 er in zitten en die had ook een code...

Bij de plaatsing van de RNS310 had ik een adapterkabeltje (10 eu) nodig. De 2 antenne aansluitingen achterop zitten in één blokje, de RCD500 twee losse, zeg maar.

 

 

antenna_7L6051551_1.gif

Adapterkabel

 

volkswagen_rcd_310_rear_N91-11040.gif

Nr 6 en 7 zijn de antenne aansluitingen vlak naast elkaar bij de RNS310.

 

175594572-M.jpg

Type met de 2 aparte antenne aansluitingen

 

Even kijken wat je er nu in hebt en wat anders moet eventueel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet niet wat je er nu in hebt, maar anders is het een kwestie van kijken wat je nu hebt en hebben moet.

 

Belangrijkste is dat die code er bij zit! Dacht dat er wel mogelijkheden zijn om de code te verkrijgen, maar dat kost weer geld.

Bij mij had zat de code toen in de map met autopapier...

 

Of ze achter identiek zijn weet ik niet zeker, de 300/500 serie is ouder, daarna kwam de 310/315/510 serie bij de RCD en/of RNS.

 

Kabel via Kufatec.de , ebay of marktplaats

 

FM-antenne-adapter

Upgraden 2e generatie radio's

(RCD 300, RCD 500, MFD2, RNS2 De 2e generatie antenne / luchtfoto connectoren er zo uitzien.)

om 3e generatie-verbinding

(RCD 210, RCD 310, RNS 310, RNS 510, RCD 510)

antenne adapter partnummer is

7L6 051 551 (7L6051551)

 

Zit nog dicht bij Johan (VVT) in de buurt ook :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Adapter zat er tussen. Eigenlijk was het plug and play.

Helaas geen code.

 

Iemand hier een idee hoe we aan een code komen???

 

Dealer, en dan hopen dat die het wel wilt geven..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De dealer geeft het met 100% zekerheid. Heb zelf nl ooit een code bijbel dealer opgevraagd. De radio Mortsel aangesloten zijn anders kunnen ze de code niet uitlezen. Is trouwens niet gratis; betaal je ongeveer euro 50 voor.

Greetz Menno

 

Elke dealer verschilt he.. bij sommige denken ze meestal, bij geen code, aan diefstal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mijn dealer deed het gratis maar ja ik maak ze al rijk met de onderhoudsbeurten haha

 

Ja, als je redelijk bekend bij ze bent, doen ze het meestal gratis of voor een klein prijsje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij zit alles zoals het hoort... er zat natuurlijk die becker radio in maar nu heb ik alleen nog de originele kabels met aan het einde dat grote stekkerblok (die 1 op 1 in de rcd310 past) en 2 antenne kabels over.. kan weinig aan fout zitten lijkt me?

 

Moet ik soms draden omwisselen ofzo omdat het een radio is voor nieuwere types Vw?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden