Ga naar inhoud

Ruit vast zetten 3C?


Teddemans

Aanbevolen berichten

Sinds vanmiddag gaat mijn ruit van de deur links achter niet meer mee naar beneden. Als ik hem handmatig naar beneden breng gaat hij wel mee omhoog. Lijkt of de ruit los zit. Moet ik de ruit ergens vast gaan zetten? Heb inmiddels het deurpanneel aan de binnenzijde al gedemontereerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

binnenplaat heeft 2 rubberen doppen.

Deze loshalen en dan je raam laten zakken tot je de torx schroef ziet.

Weet niet of je raam nog wil zakken ....

Dan kan je met dopje (4,5 meen ik) de torx schroef losdraaien en je raam er weer in laten vallen.

Let op de torx draait net andersom betekent dat vast linksom gaat en los frechtsom.

Als je raam nog op en neer gaat hoef je de binnenplaat niet te demonteren.

 

Als je raam niet meer beweegt moet je binnenplaat demonteren.

Zou dan de pop nagels kapot boren en dan met monteren weer netjes de binnenplaat met popnagels monteren.

 

Kan ook nog zijn dat de vasthouders van je raam kapot zijn.

Maar dat merk je gauw genoeg ...

Nieuwe binnenplaat is ongeveer 150 euro en dan moet je je boxen en bekabeling nog over zetten.

 

Succes grtn Stefano

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitbouwen

– Contact uitschakelen.

Wagens met handmatige ruitbediening

– Ruitslinger uitbouwen → Subhoofdstuk

 

Alle wagens

– Met kunststof keg -3409- bovenstuk van portiergreep -1- uit de portiergreep in de portierbekleding loswippen.

– Parkers -2- en -3- eruit draaien (1 Nm).

– Parker -4- eruit draaien (2 Nm).

– Portierbekleding onderaan met demontagetang -3392- uit de steunen losmaken.

– Portierbekleding aan de zijkanten met demontagetang -3392- uit de steunen losmaken.

– Portierbekleding loodrecht naar boven uit de ruitschacht trekken.

– Afhankelijk van de wagenuitvoering de kabelstrengen van de portierbekleding losmaken.

– Bowdenkabel -5- uit slotgreep -6- loshaken

post-5260-1423827464,103_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Portierruit uitbouwen

l Ruitschachtlijst is uitgebouwd.

l Voorste afdekrand is uitgebouwd.

– Bekleding achterportier uitbouwen

– Doppen -5- eruit wippen.

– Portierruit zover omlaagschuiven dat spreidpen -3- en spreidplug -4- in de uitsparing van het ruitmechanisme bereikbaar zijn.

AanwijzingAls deze handeling door een storing in de elektrische ruitbediening niet kan worden uitgevoerd, kan de ruitbedieningsmotor worden losgeschroefd, om daarna de ruit omlaag te schuiven.

– 5 mm bout (ca. 70 mm lang) in spreidpen -3- draaien en de bout uit spreidplug -2- trekken.

– 8 mm bout (ca. 80 mm lang) in spreidplug -2- draaien.

AanwijzingBij het vastdraaien van de bout in de spreidplug niet te veel druk uitoefenen, aangezien deze anders in het portier valt.

– Spreidplug -2- uit ruitgeleiding -1- en dus uit de portierruit trekken.

post-5260-1423827464,3999_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net ff goed gekeken in de ruit zelf zit een gat, deze valt precies in een wit kunstof blokje waar ook een gat in zit. Naar mijn idee moet de ruit dus worden vast gezet in dat witte blokje door iets te monteren in het gat. Wat er bij mij dus niet meer is. Weet iemand of dit klopt en zo ja wat ik dan mis?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar komen 2 kleine busjes in welke weer in elkaar moeten vallen. Nummer 19 en 20 als ik de tekening hierboven goed lees.

Eerst de grotere van de 2 erin pielen.

Dan de kleine van de 2 erin drukken. Deze zorgt dat de grote wat uitzet zodat deze zich vastklemt.

Heb dit kunstje vorige week nog een een Passat van mijn collega gedaan.

Busjes kosten iets van €0,84 !! bij de dealer.

 

*edit*

Bestelnummer 6NO 839 511.

Wil iemand dit even nakijken, heb helaas geen software hiervoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal top maurice!Heb inmiddels de busjes gehaald bij de stealer!Ze zitten er ook al in, al kostte dat wel iets meer moeite dan ik dacht. Heb uiteindelijk ook de stalen plaat van de deur moeten halen om er fatsoenlijk bij te kunnen...maar goed het is gelukt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden