Ga naar inhoud
  • 0

Springveer / spiraal veer


VW Arjan

Vraag

Ff een technische vraag aan dit top forum,

 

Onlangs heb ik een rammel opgelopen in het onderstel, na wat zoeken vond ik het een stukje van de onder/bovenkant van een springveer.... Dit lag te rammelen onder in de ophanging, eerst dachten we dat het een steentje was...

 

Maar wat nu te doen ? We zijn op reis en de auto veert nog goed zoals het zich nu laat aan zien.

Kan ik wr gewoon mee terug naar nederland rijden en daar verder kijken?

Er zit garantie op de auto, en ik heb wat meer vertrouwen in de nederlandse taal en kan de garage's hier niet alles handig uileggen

 

Wat zouden jullie doen ? Of heb je ervaring of tips

 

Groeten

VW arjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Weet je zeker dat het een stukje (wat versta je onder stukje) van je eigen springveer is, het onderste of bovenste puntje kan niet zomaar afbreken, als er een groot stuk af is zou ik toch naar een dealer in de buurt van je vakantieadres gaan, als je zoals je zegt nog garantie hebt wordt het kosteloos gerepareerd, tenminste dat is mijn ervaring in Duitsland en Oostenrijk. Je hebt als er een stuk af is toch een zwakke plek in een veer en tijdens de vakantie is een auto meestal veel zwaarder beladen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@vpzeeman, het loop richting de 1500km om thuis te komen

 

Het is stuk veer wat los geraakt is is ongeveer 4cm

In het verleden heb ik wel meer mechanische problemen gezien, als de veer op zijn plaats blijft lykt het me geen probleem om er mee te ryden

Eventueel heb ik een foto maar het lukt me niet die te posten met de apple telefoon op het forum

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden