Ga naar inhoud
  • 0

Vraagje over koppeling set 18 t


blaauwwiekel

Vraag

Ik heb vandaag toch ondervonden dat ik de koppeling niet meer vertrouw, maar wat word er met een 1800 t gezien als in de weg?

Ik hoop op 2 krikken de snuit omhoog te krijgen, omdat ik even geen brug heb, tja.

Maar de aandrijflijn links en rechts zal los moeten, en dan heb je de voorpijp van uitlaat zal in de weg zitten,

maar wat kom ik allemaal tegen, wat ik los pakken moet?

Ik heb heb gemaald, maar ik doe enkel de set, dus drukgroep en kopplings platen, en druklager, ik kan mij niet permiteren om vliegwiel ook te vervangen. Dit omdat ik niet het id heb dat hij stuk is, dus ga ervanuit dat het gewoon koppelingsetje word.

Bak even los, ik had van vdub begrepen dat het ongeveer 3 uur werk is, dus mag ik er rustig 6 uur over doen.

Dan ben ik nog dik tevreden, verder is het allemaal nog in goede staat, maar hij spinde in de eerste, en door naar de 2 en wel toeren geen wielspin, dus daarna even geprobeerd met in de drie laten komen sloeg ze wel uit, maar in de drie en met optrekken pakte hij 3 duizend toere en bleef staan, dus die set moet er vlot uit, de caravan moet er met een paar week achter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben er niet heel bang voor, alles wat los kan komt ook weer vast, maar ik zou graag willen weten, of de motor in bokken moet, ivm steunen, of dat er iets wat apart moet kantelelen,

In sommige sites komt ik een tijd tegen van 3,5 uur, dus als ik het doe gaat er iets meer tijd in zitten en dan is het klaar.

Enkel eerlijk tis nieuw voor mij. Dus is wel spannend

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

3 uur werk is wat aan de positieve kant en zonder een brug wordt het wel erg lastig de transmissie er af te halen, ding weegt wel wat en je wilt die "vingers" op de drukgroep ook niet beschadigen. Je eigen vingers ook niet.

 

Verder moet je naast wat je zelf al meldde ook de pook + mechanisme losmaken, dacht ook de startmotor. De motor(steunen) laat je lekker zitten. De voorpijp is ook een rotklusje, wel denken aan nieuwe pakkingen en boutjes/moeren daar.

 

Ik heb het destijds door iemand bij jou in de buurt laten doen, ook in Grootegast. Ik bracht zelf een complete koppeling mee, hij deed het voor 250,- meende ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Denk dat je bij diepstra bent geweest, RD techniek, das wel iemand die weet hoe het zit.

ik ben vanmorgen bij een vriend geweest, en die zij zet hem zaterdag maar neer, dan komt het goed. Die jongen heeft iemand van de dealer die daar wel vaker sleutelt, en die zal het doen.

Beter dan zelf eikelen, en ik weet nog geen rekening, maar als ik het weet blijft in eigen woorden, zal het ook neit plaatsen gezien het grotendeels vriendendienst is. Dus prijs is neit relevant, maar wat ik hoorde valt het mee.

Boutjes en pakking redden ze zich maar mee. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb het 2 weken geleden nog gedaan bij een 1.8

alles gaan vlot los buiten die kut schroef van het schakel mechanisme , als je die losdraait komt deze tegen de tunnel wand aan , dus hebben we de steunen van de bak gschroeft en de bak en motor to max laten zakken op de steun en dan ging de schroef er net uit ( mits wat pielen )

en die 2 hitte schildjes tussen bak en uitlaat zijn ook niet gemakkelijk maar te doen

uitlaat mag mooi blijven zitten bak gaat er mooi lang door :D

vervang dan ook de bak olie als je bezig bent , is maar iets van een 2 liter

 

ben er een 6 tal uren mee bezig geweest in en uitbouwen , kompleet met vliegwiel en alles

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden