Ga naar inhoud
  • 0

MFD probleempje *update* Nu met resultaatfoto


TimV^6

Vraag

Hallo medeforummers,

 

na afgelopen weekend druk bezig geweest te zijn met ombouw naar dubbel-din vandaag de RNS-MFD ingebouwd.

Ik had er een code bijgekregen maar deze werd niet geaccepteerd. Na navraag bij de dealer bleek het toch de juiste code te zijn.

 

Nu blijkt nadat ik het radio en navigatiesysteem uitgelezen heb, de onderdeelnummers niet overeen komen. Op de sticker staat de G- versie en als ik hem uitlees de D- versie. hierdoor komt waarschijnlijk de soft/hardware niet overeen met het chassisnummer van de radio.

 

Is er een mogelijkheid om alsnog de radiocode te verkrijgen? en/of het oorspronkelijke chassisnummer van de radio?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zou het niet zo kunnen zijn dat de vorige eigenaar van de radio er een ander binnenwerk in gezet heeft?

De dealer kan de code er op twee manieren uithalen..

1 handmatig via het nummer wat op de navigatie staat,

2 dmv je auto aan te sluiten op de testkast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat is inderdaad gebeurd. is een reparatie toestel geweest.

 

Bij de dealer hebben ze beide opties geprobeerd. handmatig was dus de foute code. Op de automatische manier werkte niet omdat de radio niet zijn identificatie bekend maakt.

 

Ik heb nu mijn radio bij een expert liggen die er een EEPROM dump op loslaat en er zo een nieuwe code inkrijgt. het is dan wel niet de oorspronkelijke code maar dan heb ik er tenminste nog iets aan.

 

Vrijdag inbouwen en dan ;laat ik wel horen of het weer werkt :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee van het inbouwen helaas geen foto's.

 

Ik zal wel het eindresultaat posten vanavond. met wat andere foto's van mijn passat. kan ik ook meteen m'n ik ben en ik rij aanpassen.

 

Kaarten inmiddels ook gedownload en werkend gebrand. wel een gepluis om de juiste brander/settings te krijgen. maar is nu ook bekend voor de toekomst :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden