Ga naar inhoud

Remus


wijba

Aanbevolen berichten

Ik heb vanmorgen de Remus van DM onder mijn auto gehangen.

 

Ziet er top uit, alleen het geluid valt een beetje tegen.

 

Is het zo dat de Remus moet wennen aan mijn auto, en het geluid dus nog vanzelf verandert, of moet het geluid direct hoorbaar zijn.

 

Ik had op de site van Remus eens even geluisterd naar een paar voorbeelden, en ook bij een vriend van mij met een Polo 1.6i, maar daar klonk het allemaal toch een stuk zwaarder.

 

Tevens komen de pijpen tegen de bumper aan, en dat klinkt dan weer wel zwaar :wink: . Is hier iets tegen te doen, behalve mijn bumper inzagen?

 

Krijgt de auto ook ergens een boost, ik bedoel kan het zijn dat ie sneller optrekt??

 

GTZ WijB@ 8)

post-2195-1423822145,0813_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tevens komen de pijpen tegen de bumper aan, en dat klinkt dan weer wel zwaar . Is hier iets tegen te doen, behalve mijn bumper inzagen?

 

Is dat wel goed voor je bumper? Smelt deze niet van de warmte?

 

Is het zo dat de Remus moet wennen aan mijn auto, en het geluid dus nog vanzelf verandert, of moet het geluid direct hoorbaar zijn.

 

Wennen? Lijkt me sterk. Heb ik in ieder geval nog nooit van gehoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Wijnand,

 

Kan je de ophang beugels niet iets verbuigen op een of andere manier???

Je moet de einddemper iig wel van je bumper afhalen anders begint ie inderdaad te smelten lijkt me....

 

Ben wel benieuwd naar het geluid...ik hoor het wel de 18e als ik evt achter je rij :wink:

 

Qua snelheid zal je er weinig van merken denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

APK is geen probleem.. maar als je een motortuut achter je hebt rijden en die vind het teveel geluid, dan wordt je eruit gepikt en wordt hij even op het aantal decibel gecheckt.. dus laat het lekker zo zou ik zeggen.

 

Ga maar een stukje snelweg rijden.. als hij lekker warm is en je komt weer in de bebouwde kom maakt hij waarschijnlijk wel iets meer geluid..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De rubbers van de demper zullen nog iets gaan uithangen, daarnaast wordt de buitenkant van de pijpen niet/nauwelijks warm. Bij mij hing de demper er uiteindelijk netjes onder na uithangen, dat duurde niet zo lang. Dus geen cut-out maken, is niet nodig. Staat trouwens ook niet in de installatie beschreven.

 

Wat betreft geluid, als dit tegenvalt kun je overwegen de middendemper eruit te halen, de remus heeft wat dat betreft meer dempvermogen dan de orginele einddemper en kan het verlies van de middendemper beter opvangen waardoor het geluid uiteindelijk voor jou goed uitkomt denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

@Marvin:

 

Heb jij nog ruimte boven de demper...?

 

Met andere woorden... zou jij je pijp nog hoger kunnen hangen als je iets uit de bumper zaagt ?

 

Ik ben nl ook aan een andere uitlaat aan het denken maar wil hem er niet onderuit hebben hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En Wijnand al iets aan gedaan???

Of ben je zo tevreden??

 

Hoe zit het eigenlijk met je schade??

 

Nee, ik heb er nog niets aan gedaan, wel wat dingen geprobeerd om het trillen tegen de bumper te verhelpen, maar ik denk dat ik de ophangbeugel van de demper iets moet verbuigen.

 

Ik heb nog steeds de schadevergoeding niet binnen, de tegenpartij had de papieren nog niet opgestuurd naar de verzekeraar. Vanaf 20 maart kon het nog maximaal 5 weken duren...Dus als het goed is volgende week moet ik meer horen...

 

Ben nog op zoek naar een paar 18" velgen, als ik die heb ben ik klaar. Spuiten, verlagen en dan de velgen.

 

Als iemand nog een leuk setje heeft liggen voor rond de 500 Euro met banden, laat het me ff weten.

 

GTZ Wijnand 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden