Ga naar inhoud
  • 0

lichte trilling voelen bij het stationair draaien 1.9 tdi


bomberstation

Vraag

beste forumleden

 

Ik beschik over een passat variant 1.9 TDI 105 pk bouwjaar 12/2007. 126000 km

 

probleem : bij het stationair draaien voel ik geregelgd (niet altijd dus) een lichte trilling zowel bij koude als warme motor.

Ik heb hier gans het forum afgezocht naar oplossingen voor dit veel voorkomend probleem.

ofwel kabelboom ( brengt meestal geen oplossing voor het probleem )

2 massavliegwiel ( brengt ook meestal geen oplossing voor dit probleem )

injectoren / pompverstuiver mss ( vallen binnen de toelaatbare waarden )

 

iemand enig idee van waar het probleem zou kunnen komen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik hou het nooit bij maar volgens mij heb ik gedurende de 1e 20 seconden ofzo dat de motor loopt 1 keer een schokje. Net of hij heel even uit het ritme is. Heb al eens elders gelezen dat dit vaker bij het BXE blok voorkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dit is het probleempje aan de auto waar ik mij nog het minst aan erger :lol:

ik wacht eerst jouw ervaring wel af ;-)

 

ik erger me meer aan:

- het onsoepele wegrijden als de parkeerrem er op zit

- mijn koppeling (of 2m vliegwiel) waardoor uit stilstand wegrijden voelt alsof ik er een tandemasser van 4 ton er achter hangen heb

- het getik van mijn airco (resetten heeft niet geholpen)

 

trouwens allemaal wel dingen waar ik nog eens mee aan de gang ga

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

software aangepast egr klep volledig afgesloten. Moet wel zeggen motor draait iets stillen maar het probleem van het zeer licht schokken van de motor bij stationair draaien is helaas NIET opgelost. ik zal mijn zoektocht verder zetten

vagcom nu laten uitvoeren inspuitingswaarden nagaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook mijn Passat (07/2006, 2.0 Tdi Var, DSG6, 103kW) heeft last van trillingen, zowel bij stationair als ook tijdens het rijden. Het is niet constant maar met tussenpozen. Wat me ook opvalt is dat de auto soms ook bij het achteruit rijden onvoldoende toerental levert als je het rempedaal loslaat en je redelijk wat gas moet bijgeven.

 

De ergernissen van Robl:

 

- het onsoepele wegrijden alsof de parkeerrem er op zit

- de koppeling (of 2m vliegwiel) waardoor uit stilstand wegrijden voelt alsof er een tandemasser achter hangt en vervolgens een enorme spurt maakt

- het getik van de airco

 

herken ik ook bij mijn auto. Ben benieuwd of dit al is opgelost.

 

Hiervoor heb ik een Passat 1.9 TDI TT5 Automaat, 96kW uit 2004 gehad die ik eerlijk gezegd prettiger vond rijden en schakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat probleem van het aanpakken zal een combi zijn van Mechatronic en 2massavliegwiel.

 

Ik heb laatst een DSG basisstand aangeleerd(poging) en dat werd maar fractioneel beter, nieuwe mechatronic hielp veel meer. Helemaal weg is het nog niet, dus vermoedelijk doet het 2m vliegwiel ook nog een beetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet iemand hoe je kan vaststellen dat het 2massavliegwiel niet goed functioneert? Het trillen van de auto tijdens het rijden begint langzaam aan toe te nemen. Daarnaast is me opgevallen dat als de auto in de P of N staat en je wat gas heeft tot circa 1500 toeren en het pedaal loslaat, de motor één grote trilling geeft. Omdat mijn auto nog onder de Bovag garantie valt, wil ik natuurlijk graag vaststellen wat er exact aan de hand is, zodat het nog onder garantie gerepareerd kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan dit ook de oorzaak zijn dat de auto in lage versnellingen niet comfortabel schakelt? Bij 1 t/m 3 houdt de auto bij het overschakelen wat in (vergelijkbaar bij een handgeschakelde auto overschakelen, koppeling op laten komen en geen gas bijgeven).

Weet iemand ook of een slecht 2m vliegwiel onder de Bovag garantie valt en zo nee, wat de vervanging dan kost?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden