bomberstation Geplaatst 9 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 9 mei, 2012 beste forumleden Ik beschik over een passat variant 1.9 TDI 105 pk bouwjaar 12/2007. 126000 km probleem : bij het stationair draaien voel ik geregelgd (niet altijd dus) een lichte trilling zowel bij koude als warme motor. Ik heb hier gans het forum afgezocht naar oplossingen voor dit veel voorkomend probleem. ofwel kabelboom ( brengt meestal geen oplossing voor het probleem ) 2 massavliegwiel ( brengt ook meestal geen oplossing voor dit probleem ) injectoren / pompverstuiver mss ( vallen binnen de toelaatbare waarden ) iemand enig idee van waar het probleem zou kunnen komen ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 9 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 9 mei, 2012 Bedoel je dat je soms een schokje in het draaien van de motor voelt of dat de motor gedurende een poosje trilt? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bomberstation Geplaatst 9 mei, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 mei, 2012 ik bedoel lichte schokje in de motor tijdens het stationair draaien. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 9 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 9 mei, 2012 Ik hou het nooit bij maar volgens mij heb ik gedurende de 1e 20 seconden ofzo dat de motor loopt 1 keer een schokje. Net of hij heel even uit het ritme is. Heb al eens elders gelezen dat dit vaker bij het BXE blok voorkomt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bomberstation Geplaatst 9 mei, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 mei, 2012 het klopt inderdaad het is net of het ritme er heel even uit is bij het stationair draaien. Bij mij komt het geregeld terug. Ik vraag mij af of het kan opgelost worden Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 9 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 9 mei, 2012 doe eerst de kabelboom maar eens Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 9 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 9 mei, 2012 o ja, deze: http://www.tdiclub.nl/printview.php?t=58215&start=0 merk het zelf trouwens alleen na een koude start Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bomberstation Geplaatst 10 mei, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 mei, 2012 @robl heb jij het probleem verholpen of rij je gewoon ermee door. Ik moet zeggen dat het mij begint te storen wanneer ik er begin op te letten ik denk dat ik zal beginnen met de kabelboom te vervangen is minst kostelijke Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 10 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 10 mei, 2012 dit is het probleempje aan de auto waar ik mij nog het minst aan erger ik wacht eerst jouw ervaring wel af ik erger me meer aan: - het onsoepele wegrijden als de parkeerrem er op zit - mijn koppeling (of 2m vliegwiel) waardoor uit stilstand wegrijden voelt alsof ik er een tandemasser van 4 ton er achter hangen heb - het getik van mijn airco (resetten heeft niet geholpen) trouwens allemaal wel dingen waar ik nog eens mee aan de gang ga Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bomberstation Geplaatst 10 mei, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 mei, 2012 @robl : oei dan is mijn probleem niets tegen, dan mag ik nog van geluk spreken voor de rest rijdt mijn passat zeer soepel zeker na de tuning rijdt veel vlotter en verbruikt zelfs minder Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bomberstation Geplaatst 11 mei, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 mei, 2012 ik zal eerst mijn chiptuner contacteren en vragen om de software aan te passen om de EGR klep af te sluiten. IK heb op een forum van skoda gelezen dat het bij sommige helpt. hebben jullie soms ervaringen hiermee ?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bomberstation Geplaatst 23 mei, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 mei, 2012 software aangepast egr klep volledig afgesloten. Moet wel zeggen motor draait iets stillen maar het probleem van het zeer licht schokken van de motor bij stationair draaien is helaas NIET opgelost. ik zal mijn zoektocht verder zetten vagcom nu laten uitvoeren inspuitingswaarden nagaan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 23 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 23 mei, 2012 Heb je vag-com? Plaats eens een autoscan, ben wel benieuwd of er fouten wordt vermeld en of de elektronisch componenten hetzelfde zijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bomberstation Geplaatst 24 mei, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 mei, 2012 ik heb geen vag com heb via het forum iemand gevonden die een test wil uitvoeren met vag com. een autoscan werd reeds uitgevoerd maar komen geen fouten naar boven. mvg Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bomberstation Geplaatst 25 mei, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 mei, 2012 Ik heb deze middag met het warme weer vastgesteld als de airco volle kracht draait het station trillen en licht schokken bijna volledig weg is of te verwaarlozen valt bij het volledig uitschakelen van de airco begint het trillen en het licht schokken terug bij het stationair draaien Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 25 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 25 mei, 2012 dan zou het verhogen van het stationair toerental/inspuiting het probleem moeten verhelpen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bomberstation Geplaatst 26 mei, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 26 mei, 2012 zal het laten nakijken. ik hou jullie op de hoogte mvg Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jderooij Geplaatst 29 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 29 mei, 2012 Ook mijn Passat (07/2006, 2.0 Tdi Var, DSG6, 103kW) heeft last van trillingen, zowel bij stationair als ook tijdens het rijden. Het is niet constant maar met tussenpozen. Wat me ook opvalt is dat de auto soms ook bij het achteruit rijden onvoldoende toerental levert als je het rempedaal loslaat en je redelijk wat gas moet bijgeven. De ergernissen van Robl: - het onsoepele wegrijden alsof de parkeerrem er op zit - de koppeling (of 2m vliegwiel) waardoor uit stilstand wegrijden voelt alsof er een tandemasser achter hangt en vervolgens een enorme spurt maakt - het getik van de airco herken ik ook bij mijn auto. Ben benieuwd of dit al is opgelost. Hiervoor heb ik een Passat 1.9 TDI TT5 Automaat, 96kW uit 2004 gehad die ik eerlijk gezegd prettiger vond rijden en schakelen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 29 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 29 mei, 2012 Nee, kijk het nog even aan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 30 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 30 mei, 2012 dat probleem van het aanpakken zal een combi zijn van Mechatronic en 2massavliegwiel. Ik heb laatst een DSG basisstand aangeleerd(poging) en dat werd maar fractioneel beter, nieuwe mechatronic hielp veel meer. Helemaal weg is het nog niet, dus vermoedelijk doet het 2m vliegwiel ook nog een beetje. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jderooij Geplaatst 13 juni, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 13 juni, 2012 Weet iemand hoe je kan vaststellen dat het 2massavliegwiel niet goed functioneert? Het trillen van de auto tijdens het rijden begint langzaam aan toe te nemen. Daarnaast is me opgevallen dat als de auto in de P of N staat en je wat gas heeft tot circa 1500 toeren en het pedaal loslaat, de motor één grote trilling geeft. Omdat mijn auto nog onder de Bovag garantie valt, wil ik natuurlijk graag vaststellen wat er exact aan de hand is, zodat het nog onder garantie gerepareerd kan worden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 13 juni, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 13 juni, 2012 dat lijkt wel op een slecht 2m vliegwiel.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jderooij Geplaatst 13 juni, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 13 juni, 2012 Kan dit ook de oorzaak zijn dat de auto in lage versnellingen niet comfortabel schakelt? Bij 1 t/m 3 houdt de auto bij het overschakelen wat in (vergelijkbaar bij een handgeschakelde auto overschakelen, koppeling op laten komen en geen gas bijgeven). Weet iemand ook of een slecht 2m vliegwiel onder de Bovag garantie valt en zo nee, wat de vervanging dan kost? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
bomberstation
beste forumleden
Ik beschik over een passat variant 1.9 TDI 105 pk bouwjaar 12/2007. 126000 km
probleem : bij het stationair draaien voel ik geregelgd (niet altijd dus) een lichte trilling zowel bij koude als warme motor.
Ik heb hier gans het forum afgezocht naar oplossingen voor dit veel voorkomend probleem.
ofwel kabelboom ( brengt meestal geen oplossing voor het probleem )
2 massavliegwiel ( brengt ook meestal geen oplossing voor dit probleem )
injectoren / pompverstuiver mss ( vallen binnen de toelaatbare waarden )
iemand enig idee van waar het probleem zou kunnen komen ?
Link naar reactie
Delen op andere sites
22 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten