Ga naar inhoud
  • 0

koppelingsplaten vervangen 1.9tdi 5-bak


Robl

Vraag

Ik ben me geestelijk aan het voorbereiden op de vervanging van de koppelingsplaten.

 

Had al elders bij het topic over de parkeerrem gemeld dat ik de passat "moeilijk van zijn plek krijg". :blink:

 

Onder het rijden heb ik geen problemen. Maar vanuit stilstand wegrijden grijpt hij erg ruw en moeizaam aan. Op momenten dat je stapvoets je garage moet in- of uitrijden (is vrij smal) merk ik het het meest. Mijn monteur adviseert door te rijden tot dat de koppeling op is. Een andere "VW-kenner" dacht dat dit kwam doordat de vorige berijder met de voet op de koppeling heeft gereden :shock:

 

Nu vond ik op onderstaande link een aanbod. Er staat dat het een revisieonderdeel betreft maar op de foto staat een nieuwe verpakkingsdoos van Sachs.

625 euro voor vervanging koppelingsplaten en massavliegwiel (inclusief montage en btw) lijkt mij een nette aanbieding.

 

http://www.boelm.nl/a-21795250/revisieo ... cl-montage

Is dit wat?

Heeft iemand ervaring met dit bedrijf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Das waar, een foto zegt niet zo veel.

Een koppeling/vliegwiel moet een kwaliteitsproduct zijn want het moet een paar ton mee gaan. Maar heb wel het gevoel dat de prijzen (kunstmatig) hoog worden gehouden. Waarom zou een bedrijf dit scherp inkoopt en een billijk uurtarief heeft niet zo'n aanbod kunnen doen?

 

Jammer dat - gezien de reacties - blijkbaar niemand ervaring met dit bedrijf heeft.

 

Zal aan de hand van de genoemde productnummers rustig eens proberen te achterhalen wat je dan exact krijgt.

 

Het heeft nog geen haast want ik rijd nog steeds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

028105269B is een vast (Golf G60) vliegwiel.. dus geen 2 massa vliegwiel. kost ca 199 euro

 

3000332001 is de sachs set die ze voor hetzelfde bedrag los verkopen.. maakt samen 400 euro.. dan hebben ze dus 225 euro aan uurloon voor het vervangen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De kogel is door de kerk.

Tijdens de JD-meeting werd bevestigd dat ik toch niet gek ben en er wel degelijk iets met mijn koppeling aan de aan hand is. 8-)

Alhoewel mijn vrouw niets raars aan de koppeling heeft gemerkt. :blink:

 

Volgende week wordt alles vervangen en komt er een nieuw vast vliegwiel in

http://boelm.nl/ombouw-naar-vast-vliegw ... 5-e-d.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag was het zover, de koppelingsplaten, druklager, drukgroep en vliegwiel zijn bij Boelm in Steenwijk vervangen. Er zit nu een vast vliegwiel in.

 

De platen waren al redelijk versleten (de groeven waren nog maar net zichtbaar) en het vliegwiel was niet fris meer.

 

Je kon wel zien dat de monteur ervaring heeft. Binnen 3 uur (inclusief 2x koffiedrinken, diverse stoorzenders die langskwamen of belden, proefrijden vooraf en proefrijden achteraf) zaten de platen er in. :shock:

 

Ben blij dat ik dit gedaan heb. Heb er nu 70km mee gereden. Mijn ervaring tot nu toe is dat je met de grote teen kunt koppelen zo licht dat die nu gaat. Ook het koppelen gaat veel soepeler, het probleem van uit stilstand wegrijden is hiermee opgelost.

 

In mijn beleving voel ik wel ietsje meer motortrillingen in de auto, met name als ik bij het optrekken de gas tot bodem intrap. Je voelt net iets meer dat je een diesel rijdt. Maar hiervoor krijg ik heel veel terug :mrgreen:

post-2824-1423827874,72_thumb.jpg

post-2824-1423827874,8762_thumb.jpg

post-2824-1423827875,0169_thumb.jpg

post-2824-1423827875,0637_thumb.jpg

post-2824-1423827875,1731_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden