Ga naar inhoud
  • 0

Welke speakers voorin de CC


RudydG

Vraag

Mijn nieuwe CC komt er over enkele weken aan. (speakers en deuren zijn gelijk aan de huidige passats)

Staat een RNS 510 met 8 standaard speakers in. Klink voor geen meter naar mijn normen. te weinig vermogen en geen bassen.

Dus, heb ik de audioson bit ten dsp en een helix dark blue 5 als aktieve apparaten al klaarliggen.

Mijn subje (een 12inch JL audio 12W3v2 zit al in een rond mdf reservewielbehuizing (27 liter geloof ik)

Dat gedeelte heb ik dus allemaal wel onder kontrole.

Maar de deur speakers, dat is een ander verhaal.

Standaard staan er kennelijk 20cm's woofers voorin en 16 achterin.

Nu wil ik deze voorste speakers ook uppen natuurlijk, (tenzij de standaardjes via de dsp beter te krijgen zijn) maar de betere composets zijn bijna allemaal 16cm. Hierdoor ga ik vooraan weer inboeten aan lage tonen.

Een 20cm composet bestaat bvb wel van macaudio (is dat iets?)

Of andere tips? Moet allemaal wel achter de deurpanelen blijven, dus geen gaten in deuren en zo.

Als ik iets doe wil ik het ook wel goed doen....maar niet extreem.

Mijn dank grenst aan het hondsdolle.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Alvast welkom hier maar stel je ook even voor in het "ik ben en ik rij..." topic

ivm de vraag, waar niet overgaan naar een OEM dynaudio set ? klinkt naar meerdere meningen toch ook wel goed.

--> http://www.benl.ebay.be/itm/VW-PASSAT-CC-Original-Soundsystem-Dynaudio-komplett-/270911986428?pt=Komplettanlagen&hash=item3f139cdafc

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier ook super tevreden met Dynaudio.... Als je een trapje hoger wil moet je niet in je auto zitten maar in een concertzaal.... De Dynaudio is speciaal op maat gemaakt voor de Passat, ik denk dat je daar ver kan naar zoeken in aftermarket...

 

Maar zoals gezegd, voor ierder wat wils... en als het effectief moet 'boenke-boenke' heb je geen Dynaudio nodig....

 

Inderdaad succes met je zoektocht!

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mijn nieuwe CC komt er over enkele weken aan. (speakers en deuren zijn gelijk aan de huidige passats)

Staat een RNS 510 met 8 standaard speakers in. Klink voor geen meter naar mijn normen. te weinig vermogen en geen bassen.

Dus, heb ik de audioson bit ten dsp en een helix dark blue 5 als aktieve apparaten al klaarliggen.

Mijn subje (een 12inch JL audio 12W3v2 zit al in een rond mdf reservewielbehuizing (27 liter geloof ik)

Dat gedeelte heb ik dus allemaal wel onder kontrole.

Maar de deur speakers, dat is een ander verhaal.

Standaard staan er kennelijk 20cm's woofers voorin en 16 achterin.

Nu wil ik deze voorste speakers ook uppen natuurlijk, (tenzij de standaardjes via de dsp beter te krijgen zijn) maar de betere composets zijn bijna allemaal 16cm. Hierdoor ga ik vooraan weer inboeten aan lage tonen.

Een 20cm composet bestaat bvb wel van macaudio (is dat iets?)

Of andere tips? Moet allemaal wel achter de deurpanelen blijven, dus geen gaten in deuren en zo.

Als ik iets doe wil ik het ook wel goed doen....maar niet extreem.

Mijn dank grenst aan het hondsdolle.....

Update:

Met de audison bit ten dsp en de audison lrx 5.600 krijg ik de voorste speakers perfect afgeregeld. Het hoog is iets opgetrokken, en het laag ook, en afgefilterd op 80hz, waar de sub in de koffer het ongemerkt overneemt.

De achterspeakers zijn niet echt goed te krijgen, en gebruik ik enkel om te ondersteunen, als we met 4 in de wagen zitten bijvoorbeeld.

Grootste verbeteringen zitten in het extra vermogen op de voorste speakers, de time alignment, en de sub in de koffer.

Ben tevreden nu!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden