Ga naar inhoud
  • 0

Verschil in 1800 20V Turbo motoren?


villyman

Vraag

Ik heb een motorblok 1800 20 kleppen turb met 150 PK met code AEB, waarschijnlijk komende uit een Audi A4.

Wat is nu het verschil met een blok met code ANB en AWT? (zouden ook allemaal 20V turboblokken moeten zijn met 150 PK)

Zijn deze blokken onderling uitwisselbaar?

 

Mvg, Tim.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Let even op het verschil in plaatsing, dwarsgeplaatst of langsgeplaatst. En je zit met de aanbouw en elektronica, zoals ECU, aansluiting op koppeling bak etcetera.

Plug en play is het bij mijn weten zowiezo niet, wat er allemaal mee vervangen/aangepast moet worden durf ik zo niet te zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Upseel,

 

Bij mijn weten heeft een Audi A4 het blok toch ook in de lengterichting?

Zowel ANB als AWT zouden in de lengterichting geplaatste 150 PK-motoren moeten zijn. Blijkbaar zit er ergens toch een verschil in aangezien de andere motorcode, niet?

Kan er iemand wijs uit al die motorcodes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

A4 heeft inderdaad ook een langsgeplaatst blok. Voor zover ik weet heeft de AWT bijvoorbeeld wel een turbodruksensor, waar een AEB deze niet heeft. Zo zullen er wel meer verschillen zijn, welke weet ik echter niet. Er zijn op dit forum wel andere personen die meer verstand van dit type motoren hebben, denk dat die wel iets zinnigs kunnen zeggen hierover. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

AWT is een motor geleverd in een 3BG, met electronisch gasklephuis (en o.a. een mapsensor). De AEB is een brede kanalenkop zoals ze dat noemen, beter voor tuning qua kop/flow, maar zonder mapsensor en geen el. gasklephuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden