Ga naar inhoud
  • 0

Oliesensor vervangen ivm melding oliedruk


bunk

Vraag

beste Forum leden,

 

Ik heb inmiddels de nodige ervaring met het sludgeprobleem en meldingen van wegvallen oliedruk opgedaan helaas en heb eigenlijk wat advies nodig.

 

Ga van de week de Big kahuna laten monteren en wil eigenlijk ook de sensor op het carter laten vervangen omdat ik het vermoedden heb dat die foute meldingen afgeeft. na vervanging kan ik meteen een endoscopisch onderzoek laten doen of alles nog ok is binnenin het carter en staan van oliefilter bekijken.

 

Nu kan ik een immitatie sensor aanschaffen a € 53,00 of een originele vag sensor a € 86,00.

 

Wat is wijsheid ? is de immitatie net zo goed en heeft iemand hier ervaringen mee ? verschil in euros is wel erg groot namelijk.

heeft het uberhaupt zin om deze sensor te vervangen ?

 

wie of wie helpt me op weg ?

 

alvast dank

Bunk

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt voor de reacties, denk dat ik eerst het oliefilter ga doen en dan wel kijk of het rode lampje weer de kop op steekt.. dan kan ik altijd nog de sensor aanpakken...

Hoop eerlijk niet dat de boel weer verkoold is aangezien ik dit 4 jaar geleden al heb meegemaakt.....

 

word vervolgd..

 

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

beste leden, als vervolg op mijn oliedruk melding het volgende , Mijn auto staat nu op de brug en het blijkt dat de modellen voor 2000 geen sensor hebben. ?? ik dacht vervang sensor check blok met camera of alles clean is en klaar... nee dus... mijn probleem is dus lastig te verhelpen als ik niet weet waar deze melding dan vandaan komt, motor blijft aangeven dan oliedruk niet goed is en lampje ( rode met oliekan) blijft knipperen en piepen boven de 2000 rpm. daaronder geen lampje geen gepiep.

 

Kan iemand mij op weg helpen waar ik deze storing moet zoeken of dezelfde ervaring laat het mij weten svp. !!!!

Motorcode is AEB bouwjaar 1998.

HELP.

 

bvd. dank

Bunk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welke olie gebruik je? De oliedruk sensor slaat aan als de druk bij 2500 toeren onder een bepaalde waarde zit. Een verstopte zeef kan de oorzaak zijn, zou idd eerst een flush proberen voor een oliewissel. Eventueel auto-rx.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Welke olie gebruik je? De oliedruk sensor slaat aan als de druk bij 2500 toeren onder een bepaalde waarde zit. Een verstopte zeef kan de oorzaak zijn, zou idd eerst een flush proberen voor een oliewissel. Eventueel auto-rx.

Ik gebruik 5w40 al geruime tijd sinds mijn vorige motorproblemen met een interval van 15.000 km.

 

 

Ik ga inderdaad eerst motorflush extra laten doen, blok is met camera bekeken vanmiddag via Carter en alles is mooi schoon, aanzuigbuis en zeef.

Sensor is inmiddels gevonden blijkt een gecombineerde te zijn volgens mijn garage ( meet ook andere dingen)

Morgen weer een dag ....

 

Alvast dank voor de tips...

 

Grtz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden