Ga naar inhoud

Meguiars Step 1-2-3 vervangen door professionele lijn


wiseguy

Aanbevolen berichten

je kunt de rode flessen met de dap gebruiken maar of het echt een meerwaarde heeft. waar wil je mee werken echt met meguiars dat zou bv m105 en m205 kunnen. Wat ik zelf een erg fijne combi vind en ook een completere is de m105 m83 en dan de m80. is 1 stapje meer maar wel een mooier en strakker resultaat.

mocht je meer willen weten hoor ik het wel je weet me te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je meg prof wilt gebruiken moet je de DACP/83 zeker in assortiment opnemen. Kan je ook prima mee finishen, de mierenneukert gaat daarna nog door met 80, maar alleen het getrainde oog zal dat verschil waarnemen. Voor een grovere compound kan je de 105 en 205 pakken zoals al aangegeven of 84 of ultimate compound, ik gebruik zelf nu de grovere compounds van monello.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja we doen detailen of niet :) ik heb ook monello staan maar dat vind ik geen fijn spul.

maar we hebben natuurlijk 100 combi,s die je kunt gebruiken. je kunt ook finishen met m105 een normale gebruiken van een auto ziet daar ook niks van.

het voor deel van de m80 is dat er veel meer glazing in zit als bv de m83. waardoor je vooral bij een donkere of uni kleuren een veel diepere en vollere kleur krijgt.

Maar goed over detail artikelen zijn 100 meningen en iedereen vind fijn wat hij fijn vind.

ik heb genoeg staan dus je kunt altijd ff kommen kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanwege het feit dat de rode flessen niet echt een meerwaarde hebben wanneer je ze machinaal aanbrengt (behalve een hoop spierpijn minder), wilde ik toch wel graag de professionele(re) producten gaan gebruiken om te detailen.

 

Maar Roel, ik kom sowieso naar de meet & greet op 18 maart in Oss..... dan kunnen we het er nog wel even over hebben.

 

Maar even voor mijn beeldvorming, welke prof producten staan voor de Step 1, 2 en 3?

Moet ik het zo zien?:

Step 1 --> M205

Step 2 --> M105

Step 3 --> M83 (+ evt. M80)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey

 

je kunt het beter niet gaan vergelijken met de rode flessen. je heb de m105 dat is een compound en de m205 is de finisch polisch uit dezelfde lijn.

de m83 en m80 zijn wat oudere producten met een wat ouderwetse samenstelling. uit die zelfde serie heb je wel de m95 of m84 maar deze zijn weer minder krachtig als bv de m105

 

maar goed de 3 series van grof naar fijn.

 

rode flessen step 1 -> step 2 -> step 3

 

nieuwere serie m105 -> m205

 

oudere serie m95 -> m84 -> m83 -> m80

 

en je kunt deze dus ook combineren met elkaar.

met bv de m205 zit je wat betreft de finisch tussen de m83 en m80 in.

maar je kunt beter is langs komen dan wordt je er denk ik wel wat sneller wijzer van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden