Ga naar inhoud
  • 0

nog een koelvloeistof lekkage


jean-claude

Vraag

Goedemorgen deze morgen.

Onze passat 3bg verliest koelvloeistof. Moet elke week wel een liter bijvullen. Zover ik kan beoordelen bevind de lekkage zich tussen het schutbord en de achterkant van het motorblok en, dan aan de linker kant van het midden. Welke aansluitingen kan ik daar aantreffen en wat is hiervan de meest voorkomende lekkage? De koelvloeistof lekt echt naar buiten weg want na een poosje stil te hebben gestaan ligt er een beetje onder de auto. Het is niet de airco want, dat verschil zie je duidelijk aan de kleur van de vloeistof.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Ronald. Heb zojuist even het een en ander gedemonteerd om de boel goed te kunnen bekijken. En ik heb dus zwaar het idee dat idd de o-ring van de g62 sensor lekt. Heb met behulp van dit draadje ( viewtopic.php?f=163&t=27005) eens gekeken hoe en wat te doen. Ik kan overigens niet iets anders verzinnen wat er aan die kant zou kunnen lekken met betrekking tot de koelvloeistof.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zojuist de sensor met o-ring vervangen nu maar even afwachten of de lekkage daadwerkelijk lag aan de afsluiting van de o-ring. Deze viel er eigenlijk meteen uit nadat ik de sensor uit zen behuizing had genomen. De nieuwe ring is natuurlijk even wat dikker en heeft veel meer veerkracht . Totale kosten 23,20 2 liter koelvloeistof van de action en een sensor met ring van de amg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helaas onze passat lekt nog steeds. Vanmorgen even een klein blokje om geweest en meteen de motorkap open gedaan nadat ik weer thuis kwam en spijtig genoeg zag ik kvs druppelen op de sensor dus, het komt van boven de sensor. Nu had ik al het uitgebreide topic gelezen over een tandempomp die diesel zou kunnen lekken op de slang die hieronder zit. Als dit zo zou zijn zou je toch ook diesel moeten ruiken?

Ga dus maar eens kijken of ik die slang zelf ook nog kan vervangen want, aan de aansluiting zie ik wel dat deze dikker is ik bedoel dus te zeggen, daar waar de (slang)knelclip vast zit op de behuizing heeft de slang zen oorspronkelijke diameter en meteen erachter is hij aardig dik cq gezwollen.

Iemand nog handige tips ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb een nieuwe slang besteld bij de vw garage kosten 13,50 dus dat zijn ze ook niet. De chef werkplaats wist me nog te vertellen dat het aandraaien van de bouten cq moeren op de tandempomp soms afdoende kon zijn voor een eventueele lekkage dus dat gaan we morgen maar eens doen. Zal de slang ook in een schutbuis voeren die we voor koperen leidingen gebruiken in de muur (ben loodgieter). Deze buis bied toch enige bescherming denk ik mocht dit lukken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb zojuist de slang er tussen uit gehaald en duidelijker kan het niet zijn lijkt me zo.

 

http://6.media.hyves-static.net/1473760 ... 60341.jpeg

 

http://2.media.hyves-static.net/1473760 ... 60185.jpeg

 

 

http://5.media.hyves-static.net/1473760 ... 60268.jpeg

 

de 3e foto is de tandempomp in het rood zie je nummer 1 welke aansluiting is dit ?

 

de 2e aansluiting is een brandstof aansluiting waar gaat deze nu uiteindelijk naar toe en wat is de functie hiervan ?

 

Heb bij het verwijderen van de slang wel de behuizing waar het diesel filter in geklemd zit verwijderd dit omdat anders de slang niet zonder geweld er tussen uit te halen viel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het lekt tussen het deksel van de pomp en de pomp zelf door, een "modificatie" van VW destijds was het opnieuw aandraaien van die boutjes van het dekseltje..

 

Ik heb die slang overigens ook gewoon op voorraad liggen..

 

De rode aansluiting is je vacuümaansluiting.. de "tandem"pomp zegt het al in ze naam.. tandem is 2/duo, dwz hij maakt vacuüm en hij pompt diesel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
heb zojuist de slang er tussen uit gehaald en duidelijker kan het niet zijn lijkt me zo.

 

http://6.media.hyves-static.net/1473760 ... 60341.jpeg

 

http://2.media.hyves-static.net/1473760 ... 60185.jpeg

 

 

http://5.media.hyves-static.net/1473760 ... 60268.jpeg

 

de 3e foto is de tandempomp in het rood zie je nummer 1 welke aansluiting is dit ?

 

de 2e aansluiting is een brandstof aansluiting waar gaat deze nu uiteindelijk naar toe en wat is de functie hiervan ?

 

Heb bij het verwijderen van de slang wel de behuizing waar het diesel filter in geklemd zit verwijderd dit omdat anders de slang niet zonder geweld er tussen uit te halen viel.

 

 

Die slang is in ieder geval overleden..... :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

slang is binnen kosten incl 16,50 dus we gaan weer even hobbyen. hoorde verschillende meningen over de tijd dat de diesel de slang aantast de een spreekt over jaren een ander weer over maanden maar, er is dus eigenlijk geen pijl op te trekken. Dacht zelf een goed idee te hebben en de slang te vervangen voor een brandstof slang maar, deze kan weer niet tegen het kvs middel schiet dus ook niet op.

Mocht het dus binnen een aantal maanden weer zo zijn dat ik kvs verlies dan dus toch maar de tandem/vacuumpomp repareren en of vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

He Jean Claude,

 

Ik heb vandaag ook dezelfde slang vervangen. De oude slang van mij zag er hetzelfde uit als die van jou.

Nou is echter bij mij het probleem nog niet verholpen. Er loopt bij mij ergens onder die pomp nog steeds kvs weg. Ik weet niet wat dat zou kunnen zijn.

Iemand een idee. De lekkage zit recht onder die pomp. Zou dat kunnen zijn wat jij bedoeld Matthijs. En wat kan ik er dan aan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb inderdaad nog een slang lek. Hij zit onder de vacuumpomp. Daar zitten twee slangen en degene die het dicht bij het motorblok zit is lek.

Is een opvallende slang omdat hij samen met nog een slang een geheel vormt.

Dus morgen maar naar de dealer en een slang bestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden